المنتدى الاهلا وى الاول

(ايها الزائر )(رساله هامه اليك )(ادخل وشارك بعضويه معنا فى الاهلاوى)

(مميزات العضويه كثيره جدا)(ستشاهد اشياء لن تشاهدها وانت زائر)

(اضغط على تسجيل وسجل عضويتك معنا )(وان كنت عضو اضغط على دخول فورا؟)

احنا فى انتظاركم (يلا بسرعه

انضم إلى المنتدى ، فالأمر سريع وسهل

المنتدى الاهلا وى الاول

(ايها الزائر )(رساله هامه اليك )(ادخل وشارك بعضويه معنا فى الاهلاوى)

(مميزات العضويه كثيره جدا)(ستشاهد اشياء لن تشاهدها وانت زائر)

(اضغط على تسجيل وسجل عضويتك معنا )(وان كنت عضو اضغط على دخول فورا؟)

احنا فى انتظاركم (يلا بسرعه

المنتدى الاهلا وى الاول

هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.
المنتدى الاهلا وى الاول

عيش الكوره شجع الاهلي

انتم الان فى قلب القلعه الحمراء

المنتدى الاهلاوى الاول
www.ahly100.tk



المتواجدون الآن ؟

ككل هناك 2 عُضو متصل حالياً :: 0 عضو مُسجل, 0 عُضو مُختفي و 2 زائر :: 3 عناكب الفهرسة في محركات البحث

لا أحد


أكبر عدد للأعضاء المتواجدين في هذا المنتدى في نفس الوقت كان 766 بتاريخ الأربعاء 05 مايو 2021, 9:27 am

المواضيع الأخيرة

» الاهلي يقدر..كيان الأبطال لايموت
خوف من الحب .. منقوله - صفحة 5 Emptyالإثنين 25 سبتمبر 2017, 7:56 am من طرف الاهلى

» العاب روحانيه ادخل مش هتندم
خوف من الحب .. منقوله - صفحة 5 Emptyالأربعاء 28 مايو 2014, 12:39 am من طرف mays

» لعبه ايه امنيتك
خوف من الحب .. منقوله - صفحة 5 Emptyالسبت 03 مايو 2014, 12:06 am من طرف mays

» انا عضوه جديده
خوف من الحب .. منقوله - صفحة 5 Emptyالسبت 03 مايو 2014, 12:02 am من طرف mays

» لعبة الاوامر
خوف من الحب .. منقوله - صفحة 5 Emptyالثلاثاء 29 أبريل 2014, 5:54 pm من طرف mays

» والله دي لعبه هتجنني
خوف من الحب .. منقوله - صفحة 5 Emptyالثلاثاء 29 أبريل 2014, 5:47 pm من طرف mays

» قصة لمن يريد التزوج
خوف من الحب .. منقوله - صفحة 5 Emptyالثلاثاء 29 أبريل 2014, 5:32 pm من طرف mays

» اختبر شخصيتك ادخلوو لايفوتكم
خوف من الحب .. منقوله - صفحة 5 Emptyالثلاثاء 29 أبريل 2014, 5:29 pm من طرف mays

» الجائزة 1000 جنية يلا مستنين اية
خوف من الحب .. منقوله - صفحة 5 Emptyالثلاثاء 29 أبريل 2014, 5:25 pm من طرف mays

» اكلات خفيفة وسريعة التحضير
خوف من الحب .. منقوله - صفحة 5 Emptyالثلاثاء 29 أبريل 2014, 5:22 pm من طرف mays

» تعارف عضو زملكاوى جديد
خوف من الحب .. منقوله - صفحة 5 Emptyالأحد 22 سبتمبر 2013, 1:59 pm من طرف الاهلى

» صور خطوبه عماد متعب على يارا نعوم)(حصريا على الاهلاوى الاول
خوف من الحب .. منقوله - صفحة 5 Emptyالإثنين 25 فبراير 2013, 2:51 pm من طرف التفتيش

» كلمات نابعه من قلب محطم " تستحق القراءه
خوف من الحب .. منقوله - صفحة 5 Emptyالخميس 03 يناير 2013, 12:34 pm من طرف eng sakariye

» من افلام جنيفر لوبيز فلم الاجرام والاثارة للكبار فقط مترجم 259 ميجا U Turn دي في دي
خوف من الحب .. منقوله - صفحة 5 Emptyالإثنين 29 أكتوبر 2012, 4:45 am من طرف حبه ذبحني

» من افضل لاعب مصري
خوف من الحب .. منقوله - صفحة 5 Emptyالجمعة 05 أكتوبر 2012, 3:53 am من طرف bada

» سجل دخولك على المنتدى بصلاه على النبى
خوف من الحب .. منقوله - صفحة 5 Emptyالإثنين 10 سبتمبر 2012, 2:55 pm من طرف زملكاوى صميم

» عايز تبعت رساله تهنئه بشهر رمضان ادخل وشوف وال تعجبك اكتبها
خوف من الحب .. منقوله - صفحة 5 Emptyالإثنين 10 سبتمبر 2012, 2:52 pm من طرف زملكاوى صميم

» عيد ميلاد الليله مين عيد ميلاد حبيبة قلبي ادخل هني بسرعه ...!!!
خوف من الحب .. منقوله - صفحة 5 Emptyالإثنين 10 سبتمبر 2012, 2:46 pm من طرف زملكاوى صميم

» **هنا بيانات كل الاعضاء**اتفضلم عرفم نفسكم **وتعرفم على غيركم **
خوف من الحب .. منقوله - صفحة 5 Emptyالإثنين 10 سبتمبر 2012, 2:36 pm من طرف زملكاوى صميم

» شريط شرين الجديد حبيت *كامل (حصريا)
خوف من الحب .. منقوله - صفحة 5 Emptyالثلاثاء 04 سبتمبر 2012, 5:11 am من طرف komatso001

» هتضحك غصب عنك
خوف من الحب .. منقوله - صفحة 5 Emptyالإثنين 27 أغسطس 2012, 10:49 pm من طرف moro

» بالصور.. تصاميم ملاعب قطر لكأس العالم 2022
خوف من الحب .. منقوله - صفحة 5 Emptyالإثنين 27 أغسطس 2012, 10:42 pm من طرف moro

» ايه اكتر موقف محرج اتعرضت ليه؟؟؟؟؟؟؟؟
خوف من الحب .. منقوله - صفحة 5 Emptyالإثنين 27 أغسطس 2012, 10:39 pm من طرف moro

» ألبوم منوعات اغانى حزن وجرح اروع الاغانى
خوف من الحب .. منقوله - صفحة 5 Emptyالثلاثاء 15 مايو 2012, 4:03 am من طرف a7med_al3aidy

» *ننفرد كعادتنا بالاغنيه التى هزت الوطن العربى *الضمير العربى *حصريا على الاهلاوى
خوف من الحب .. منقوله - صفحة 5 Emptyالأربعاء 18 يناير 2012, 8:31 pm من طرف bibayou

» اجازة الربيع في دبي مع مكتب ترحال العربية
خوف من الحب .. منقوله - صفحة 5 Emptyالسبت 07 يناير 2012, 11:36 pm من طرف business

» اجازة الربيع في دبي مع مكتب ترحال العربية
خوف من الحب .. منقوله - صفحة 5 Emptyالثلاثاء 03 يناير 2012, 6:40 pm من طرف business

» برنامج يحول الكتابه الى صوت رجل أو إمرأة
خوف من الحب .. منقوله - صفحة 5 Emptyالخميس 22 ديسمبر 2011, 3:01 pm من طرف مصطفی

» البطاقه العائليه للرسول عليه الصلاة والسلام " ارجو التثبيت للأهمية"
خوف من الحب .. منقوله - صفحة 5 Emptyالخميس 22 ديسمبر 2011, 2:43 pm من طرف مصطفی

» جوزية
خوف من الحب .. منقوله - صفحة 5 Emptyالثلاثاء 22 نوفمبر 2011, 1:05 am من طرف loveُs angil


+15
وردة بلا لون
عيد الحب
memooo
bad girl
yaratv
samah2008eg
aya
رانونا
britny
ماجى
Abeer
banota
اعلامية مووت
mody_mody
BONBONAYA
19 مشترك

خوف من الحب .. منقوله

BONBONAYA
BONBONAYA
** مشرفه فى المنتدى الاهلاوى **
** مشرفه فى المنتدى الاهلاوى **


انثى
عدد الرسائل : 3403
العمر : 29
الموقع : https://ahly-123.ahlamontada.com/profile.forum?mode=editprofile
العمل/الترفيه : النــــــــــت
المزاج : الإبتسامة ... إنها لا تستغرق لحظة لكن ذكراها يبقى لآخر العمر
نقاط : 11622
نقاط تميز العضو من خلال تقييم مواضيعه من الاعضاء : 7
تاريخ التسجيل : 07/10/2007

default رد: خوف من الحب .. منقوله

مُساهمة من طرف BONBONAYA الأربعاء 27 مايو 2009, 9:32 pm

تام ر: لا يا ماما منال ايه .. انا عايز رهف
كريمة وهي مستغربة : مين رهف ؟
تامر : رهف بنت عمي صلاح
كريمة : لا ما ينفعش
تامر : ليه
كريمة : الاول اختها الكبيرة لسة ما اتجوزتش .. والاهم ان عمك صلاح لسة متوفي ولازم يعدي على وفاته سنة ...
تامر : عشان كدة انا عايز اتجوزها .. عشان اكون جمبها في الاوقات الصعبة دي
كريمة : ما ينفعش
تامر : ليه بس يا ماما
كريمة : حتى ابوك مش حيوافق عشان ابوها لسة متوفي
تامر : يا ماما ما انا قلتلك انا عايز اتجوزها ليه .. وتاني حاجة ما عمر لسة خاطب
كريمة : عمر وضعه غير
تامر : ماليش دعوة يا ماما .. انا خايف ان البنت تضيع من ايدي
كريمة : مش حضيع .. وانت اشتغل وكون نفسك وبعدين روح اخطبها .... بس مش دلوقتي
تامر : طيب توعديني يا ماما انك تخطبهالي
كريمة وهي بتشارة لعنيها .: من عيوني
تامر : تسلميلي يا ماما .. يالا عن اذنك
كريمة : على فين .؟
تامر: مواعد سامح اننا نفطر برة
كريمة : خلي بالك من نفسك

طلعت سارة من ا وضة ميرنا وراحت لاوضة رهف على طول .. خبطت على الباب .
سارة : افتحي يا رهف عايزاكي بسرعة .. يالا
فتحت رهف وهي لابسه بجامتها : في ايه ؟
سارة : تعالي حوريكي حاجة ..
وجريت رهف معها .. خدتها لاوضة ميرنا .. راحت للوحة اللي كانت مخطوطة على مسند اللوحات وكانت متغطية
سارة : دخلت الاوضة عشان اتأكد انها نظيفة .. انت عارفة ان ميرنا جاية بكرة ولازم الاوضة تكون متوضبة .. المهم شوفت اللوحة دي وهي متغظية .. انتي مش شايفة اللوحة حلوة ازاي
رهف : اشوفها ازاي وهي متغطية
رفعت سارة الغطى من على اللوحة .. وفضلت رهف واقفة مكانها وهي متجمدة .. فتحت بؤها من الدهشة ... وحطت اديها عليه ..
سارة : انا كنت متأكدة انك ما تعرفيش عنها حاجة .. وكنتي حتستغربي لما تشوفهيا
رهف : ميرنا اللي رسمتها
سارة : اكيد

رهف بدأت تدمع عنيها : كأنها حقيقية .. نفس عنيه بالظبط لما بيضحك .. حتى الخطوط اللي في زوايا عنيه نفيها .. ازاي قدرت تظبطها بالطريقة دي ..
سارة: حتى انا لما شفتها عجبتني ... رسمة كانه كبار الفنانين .. ميرنا طول عمرها تعرف ترسم بس مش للدرجاتي .. رسمتها دي بتأثر في اللي يشوفها قووووي

قربت رهف من اللوحة .. ومررت صوابها عليها .. لغاية لما وصلت لنقطة معينة ووقفت عندها
رهف:اد ايه وانا بعش شفايفة بالشكل دى وهي ملياها الابتسامة .. وحشني قووووي يا سارة قووووي
ورفعت عنيها لسارة
رهف : ميرنا انسانة مبدعة .. وحرام الموهبة دي تتدفن هنا .. لازم نعرض لوحاتها .. حرام نحرم الناس من الابداع والجمال دى ...
سارا: اكيد يا رهف اكيد...
رهف وهي تبتسم بارتجاف: بذمتك مش ابويا وسيم .. عمري ما شوفت ا نسان وشه جميل زيه ..
سارة وهي بتبص لوش صلاح : طبعا
رهف: الرسمة دي جنعلقها في الصالة .. لازم الكل يشوفها ..
سارة : لا يا رهف ما ينفعش .. ميرنا ميرنا طول الفترة اللي فاتت وهي مش عايزانا ندخل لها ... اكيد عشان كانت بترسم عمي ... يمكنمش عايزانا نشوف اللوحة دي .. لما توصل انشاء الله بالسلامة يبقى نكلمها في ال موضوع دى
رهف:بس عايزة امي وعمر يشوفوها دلوقتي
سارة : لاء خلي ميرنا هي اللي توريهالهم وبارادتها ...
رهف : اخاف ما ترضاش ..
سارة : براحتها لوحتها وهي حرة فيها ...

رجعت ميرنا .. وا لمرة دي كان وشها ما فهوش اثار زي الاول .. اثار الجروح تقريبا راحت .. بس بقي خط غامق شوية على طول الخد من العرض ... وخطوط خفيفة على الجبهة .. ايوة فيه اثار بس مش زي الاول لما كانت بشعة .. ومع كدة كان ميرنا بتخلي شعرها مفرود عشان يغطي اثار الجروح ..باقي بس استشارات اخيرة للدكاترة عشان تتطمن على حالتها .. ولسة ميرنا بعيدة عنهم ... مع ا نهم بقوا يقعودوا معاها وهما حاسين انها مش عايزة تقعد معاهم .. ومرة كانوا قاعدين عندها في الاوضة .. ميرنا على كرسيها كالعادة .. وسارة على السرير ورهف على الكنبة اللي في الاوضة ..
رهف : تعرفوا ان في الستي ستار في محل بيعرض فيها لوحات عادية من الناس اللي بيرسموا حلو .. يعني مش لازم يكونوا فنانين كبار ..
ميرنا : فين دي
رهف : شوفته مرة في الستي ستار
سارا:انا عايزة افهم ازاي يعني بيعرضوا لوحاتهم ... يعني اي حد يرحلهم ويقولولهم انهم عايزين يعرضوا لوحاتهم
رهف : والله مش عارفة .. ايه رايك يا ميرنا لو جربتي وعرضتي لوحاتك
ميرنا بارتباك : لا اصلا انا خلاص بطلت ارسم
سارة : ههههه علينا يا ميرنا
رهف : العبيها على حد غيرنا
ميرنا : ايه انتوا قصدكم ايه
رهف : وايه اللواحات دي كلها اللي مالية الاوضة
سارة : يمكن يا رهف بيتوالدوا واحنا مش عارفين
رهف وسارة : هههههههههههه
ميرنا : ايوة برسم بس مش عايزة اعرض حاجة خلاص ارتاحتوا
سارا: الا صحيح يا رهف ... انا فاكرة لما ميرنا كانت بترسم لوحة كانت بتوريها لكل اللي كان في البيت ... صح ولا انا غلطانة
رهف: يمكن بتتقل علينا يا سارة ومش عايزة تفرجنا او احنا بقينا مش قد المقام
ميرنا : هيهيهيهي.. انتوا مالكم النهاردة الغلاسة بتوقع منكم كدة ليه ...
سارة : احنا مش قصدنا حاجة خالص مش كدة يارهف
رهف : اااه خالص
ميرنا : ماليش نفس اوريكم حاجة
رهف : مش لازم انتي يبقى عندك نفس .. احنا لينا نفس نتفرج
وقامت رهف وراحت ناحية اللوحة اللي متغطية ووقفت جميها وشاورت على اللوحة دي
رهف : طيب ايه اللوحة دي اشمعنى دي متغطية
ميرنا : رهف مالكيش دعوة باللوحة دي عندك اللوح كلها الا اللوحة دي
امتلأت عين رهف بالدموع وبعتب : لدرجاتي ا نتي انانية .. شكرا مش عايز اشوف اي لوحة من لوحاتك ..
وغيرت اتجاها للباب
ميرنا : رهف لحظة .. انا مش انانية ..وليه بتقولي كدة
رهف بدأ تعيط ووقفت عند الباب ومدياها ظهرها : اسألي نفسك .. قاعدة معانا وروحك في مكان تاني .. ما بقيتيش تشاركينا في اي حاجة .. بقيتي تكرهي تقعدي معانا .. ولا بتحبي تتكلمي معانا زي الاول .. بتحسسينا اننا جبرينك انك تقعدي معانا ..
ميرنا : لا مش كدة ... انتي ليه بتقولي الكلام دى
رهف وهي لسة بتعيط ولفت وشاورت على اللوحة : فسريلي انتي ايه معناها اللوحة دي ...ها .. واشمعنى هي من بقيت اللوحات كلها مغطيها ومش عايزة حد يشوفها

ميرنا : دي حاجة خاصة بيا انا انتي ما بتفهميش ..اعتقد اني من حقي يبقالي خصوصيات
رهف : شفتي .. شفتي بقى انك انانية .. حتى لوحة ابويا مش عايزانا نشاركك فيها .. قلتي مش عايزة اعرض لوحاتي للناس ... قلنا ماشي .. لكن اللوحة دي مش عايزة توريها لحد .. قلنا ماشي بس انا اختك ... انا رهف ...وهي سارة صديقك عمرك .... برضه لاء
ولفت رهف لسارة اللي كانت قاعدة ساكتة وبشوفهم من غير ما تعلق باي كلمة
رهف: سارة ما تستهلش منك اللي انت بتعملية معاها دى كله ... دي اكتر وحدة استحملتك واستحملت طبعاك الجافة معاها وعمرها ما اشتكت لحد ..
سارة بصت لميرنا وقعدت تعيط : كفاية يا رهف
رهف : لا مش كفاية .. الحقيقة لازم تتقال .. لازم ميرنا تفوق من اللي هي فيها .. انا عايزة اختي ترجع زي زمان ... ميرنا اختي بتاعت زمان وحشتني قوووي .. اتحرمت من ابويا مش عايزة اتحرم منها هي كمان ...
ميرنا وهي بتعيط : انتوا عارفين ظروفي بس مش قصدي اني اضايق حد سامحوني .. والله مش قصدي سامحيني يا رهف ..
جريت رهف وعنيها مليانة دموع وراحت لميرنا وقعدت ع لى ركبتها واترمت في حضن اختها وقعدت تعيط وتقول ...
رهف : انا عمر ي ما زعلت منك يا ميرنا انا بحبك با ميرنا بحبك .. بس انتي ماتبعيدش عني تاني
ميرنا : انا مش حسيبك ولا خبعد عنك تاني يا رهف .. اصلا لولا انكم حواليا ومسندنين ... انا ما كنتش اجتازت المحنة دي لوحدي ابدا .. ساعدوني واعذروني
سارا تحاول تلطف الجو: خلاص يا ميرنا انتوا مالكم قالبتوها فيلم عربي .. كفاية نكد بقى
رهف قامت من حضن ميرنا وهي بتضحك وميرنا كمان
ميرنا وهي بتمسح دموعها : تعالي هنا يا رهف اش عرفك ان اللوحة دي بتاعت ابويا

رهف خافت انها تقولها انها شافتها وهي مش موجودة واكره حاجة عند ميرنا ان حد يفتش في اغراضها الشخصية ..
رهف: والله مش انا سارة اللي شافتها وبعدين نادتلي
الكل قعد يضحك على حركات رهف وهي خايفة وعدى اليوم على خير

انتظرونا في الجزء السابع من الحلقة الاخيرة


_________________
سامعين مليون
هنشجع ونكون ورا منتخبنا
هنكون معاهم ورا ومعاهم قلوبنا
بنحب الكورة وهنشجع ولادنا
ما تايلا فرصة اجادنا
الجون فى ايدينا هنشجع بلادنا
مفيش حد هيشجع نادى
الكل واحد هيشجع بلادى
ونلف القريه ونسجل ونقول مصر
بيحس واحد ويقول مصر ........ دى فرصة نشرف بلادنا
BONBONAYA
BONBONAYA
** مشرفه فى المنتدى الاهلاوى **
** مشرفه فى المنتدى الاهلاوى **


انثى
عدد الرسائل : 3403
العمر : 29
الموقع : https://ahly-123.ahlamontada.com/profile.forum?mode=editprofile
العمل/الترفيه : النــــــــــت
المزاج : الإبتسامة ... إنها لا تستغرق لحظة لكن ذكراها يبقى لآخر العمر
نقاط : 11622
نقاط تميز العضو من خلال تقييم مواضيعه من الاعضاء : 7
تاريخ التسجيل : 07/10/2007

default رد: خوف من الحب .. منقوله

مُساهمة من طرف BONBONAYA الأربعاء 27 مايو 2009, 9:35 pm

الفصل الحادي عشر
الجزء الرابع
الحلقة الاخيرة
( الجزء السابع )

راحت ميرنا لموعدها المحدد لاستشارة الدكتور في لندن وراح المرة دي معاها عمر ومي .. لان مي خدت اجازة اخر السنة .. ولسة الجامعات ما اجزوش ... رهف استفسرت عن كيفية عرض اللوحات في الستي ستارز ... وبعد ما عرفت كل حاجة .. قالولها لازم نشوف الاول اللوحات هل هي تستاهل ولا لاء .. راحت لهم مرة تانية ومعاها سارة ومعاهم لوحتين كعينة ... وحده من اللوحات عباره عن بنت قاعدة على الارض.. بس ملامحها مش اضحه .. ورافعه راسها للسما وكانها تنجد عايزة مساعده .. الصوره كانت معبره قوووي .. تعبر عن المعاناه والافتقاد لشي غالي ... أي حد يشوفها يحس ان البنت دي المرسومه انسانه فاقده ومحرمه من شي.. الالوان جايه مطابقه للرسم .. كانت عباره عن خليط من الازرق والاسود والابيض والرمادي . لان السماء لونها غامق بسبب الليل .. الشي الوحيد المنور في اللوحة رداء البنت الابيض.. والقمر ... كانت رسمه جميلة جدااا ورقيقة .. اندهش منها المسؤول ووافق عليها على طول .. اما الرسمه الثانيه عباره عن ام قاعدة وساندة ظهرها على الحيطة ..... وفي حضنها طفل دافن راسه في صدرها ... هدومهم مقطعة .. وحالتهم تصعب على الكافر ..... ... المميز في رسم ميرنا انها بتخاطب الروح قبل كل حاجة .. واول ما تبص للوحة تفهم معاني صاحب الرسمة و عايز يقول ايه في اللوحة بتاعته ..


ميرنا ما كانتش عارفة حاجة عن موضوع اللوحات دي .. وحتى لما رجعت ما خدتش بالها ان في لوحتين ناقصين عندها لانها مش مهمين بالنسبة لها ؟؟ لوحة ابوها علقتها ف يالاوضة عندها ... واي حد يشوفها ينبهر بيها وتعجبه ..
بدأت اجاوة اخر السنة ... ونجحت سارة .. اما رهف كان عليا مادة واحدة .. وفويزة بقالها شهر وتخلص الحداد .. عمر كتب كتابه على ابلة جواهر واتجوزها .. ما عملش فرحة في قاعة ولا حاجة هو عمل حفلة صغيرة وفيها عشى وخلاص .. اللي حضروا الحفلة ابو العروسة ومرات ابوها ما جاتش .. واكيد اهل عمر .. حفلت فوزية على عمر انه يسافر عشان يقضي شهر العسل مع عروسته .. ومش كفاية ما عملاهاش فرح كمان ما يفسحهاش .. فوافق عمر انه يروحوا اسبوع باريس .
ولان عمر تزوج .. وعبدالعزيز متزوج .. بقى صعبة تواجدهم الاثنين في بيت واحد .. سارة ما رضيتش تطلع من البيت وتروح بت تاني .. عشان ما تسيبش ميرنا لوحدها ...بعد ما رجع عمر شاف اهل مجهزين له فيلا ليه ومراته وبنته ...... سهى اتجاوبت مع اهل عمر بسرعة .. وعمر كان طيب معها قوووي .. وما قصرش معاها .. وهو قالها في اول يوم جوازه عن سبب ارتباطه بيها .. صراحته معاها خليتها تبقى صريحه معاه .. وانها ما كانتش بتفكر في الجواز .. ولولا ان مي بنته ما كانتش رضيت بيه .. لانها حاسة بمي لانها كانت بتعاني زي مي وهي صغيرة .. بقوا الطرفين متقبلين الوضع وبقوا يحبوا بعض جدااا .. والاهم من كدة الاحترام اللي كان بينهم .. ومع انهم ليهم فلتهم الخاصة بيهم الا تقريبا كل يوم يروحوا لبيت ابوه ...

لا قيت لوحات ميرنا نجاح كبير .. وجاتلهم عروض للشراء بمبالغ مغرية .. والموضوع دى خلى رهف تصبر واعترفت لميرنا طبعا ما اعترفتش ليها الا وكانت سارة وسهى معاها.. ميرنا في البداية اتنرفزت وبعدين تقبلت الفكرة وهي بتضحك على اختك رهف من ساعة ما جابت المبلغ الكبير لاختها ميرنا وهي مش مصدقة نفسها

رهف : والله انتي غبية ولو بيعتي لوحاتك حتبقي مليونيرة
ميرنا : مليونيرة مرة واحدة
رهف : ايوة واكتر من كدة يا هبلة .. ممكن يا ميرنا انتحل شخصيتك .... ولا اقولك ارسمي انتي وانا ابيعهم لحسابي
ميرنا : هههههههههههههههههه
سهى : عايزة اشوف لوحة من لوحاتك يا ميرنا ممكن
سارة : شفتي لوحة عمي صلاح المتعلقة في اوضة ميرنا
سعى : ايوة
سارة : اللوحة دي ميرنا اللي رسماها
سهى : والله ... ماشاء الله عليكي يا ميرنا .. موهوبة والله ..
ميرنا : يوووووه وبعدين معاكم انا مكسوفة ... احرجتوني
سهى : لا بجد اللوحة كأنها حقيقية بالظبط
رهف : شفتي ازاي يا ميرنا ... لا وكمان يا سهى انتي ما شوفتيش حاجة لسة .. دي عندها لوحات كتيرة احلى من بعض .. احنا فضينا اوضة في البيت عشان نحطهم فيها ..امي بتقولي لو ما عملتوش فيهم حاجة حترميهم
سهى : طيب ليه ما تعمليش معرض يا ميرنا
سارة : يوووه دى احنا رقينا نشف معاها .. وما فيش فايدة دماغها زي الحجر
سهى : انت عارفة يا ميرنا .. انا اعرف واحدة كانت بتدرس في كلية الطب وهي رسماة تشكيلية .. دلوقتي اتخرجت وعملت لها 3 معارض
رهف : يوووووه البنت دي حتموتني .. طريق الشهرة قدامها وهي مش عايزة .. وش فقر
ميرنا بدفاع : انا ما برسمش عشان اشتهر
سارة : ما قلناش حاجة بس افتحيلك معرض
رهف : وتفرغي ليه .. مش انتي مش عايزة تكملي دراستك في ناس كتير مهنتهم في الحياة الرسم
ميرنا : حشوف وافكر كدة


_________________
سامعين مليون
هنشجع ونكون ورا منتخبنا
هنكون معاهم ورا ومعاهم قلوبنا
بنحب الكورة وهنشجع ولادنا
ما تايلا فرصة اجادنا
الجون فى ايدينا هنشجع بلادنا
مفيش حد هيشجع نادى
الكل واحد هيشجع بلادى
ونلف القريه ونسجل ونقول مصر
بيحس واحد ويقول مصر ........ دى فرصة نشرف بلادنا
BONBONAYA
BONBONAYA
** مشرفه فى المنتدى الاهلاوى **
** مشرفه فى المنتدى الاهلاوى **


انثى
عدد الرسائل : 3403
العمر : 29
الموقع : https://ahly-123.ahlamontada.com/profile.forum?mode=editprofile
العمل/الترفيه : النــــــــــت
المزاج : الإبتسامة ... إنها لا تستغرق لحظة لكن ذكراها يبقى لآخر العمر
نقاط : 11622
نقاط تميز العضو من خلال تقييم مواضيعه من الاعضاء : 7
تاريخ التسجيل : 07/10/2007

default رد: خوف من الحب .. منقوله

مُساهمة من طرف BONBONAYA الأربعاء 27 مايو 2009, 9:35 pm

بدات السنة الجديدة ... وكل واحد رجع مدرسته وكليته .. ورجعت المياه لمجاريها .. ومع الوقت الكل تقبل وفاة صلاح
في يوم من الايام .. كان عمر خارج جاله تليفون من رقم غريب رد عليه
عمر : الوووو
المتصل: السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
عمر: وعليكم السلام والرحمه .. مين معيا
المتصل: الاخ عمر
عمر: ايوه نعم مين حضرتك
المتصل: معك ابراهيم.... لوكنت فاكرني
عمر: اهلا اهلا طبعا فاكرك اخبارك ايه يا ابراهيم
ابراهيم : الحمد لله بخير انتوا عاملين ايه
عمر: والله تمام ...فينك ما بتسالش ولا حتى بتليفون
ابراهيم : معلش مشاغل الدنيا ...
عمر: واخبار الاهل ايه
ابراهيم : كلهم بخير انت مشغول يا عمر
عمر: لا ابدا خير
ابراهيم:انا عايز اعزمك النهاردة على العشا وعايز اقعد معاك واشوفك ... امتى تكون فاضي
عمر: بكره ما عنديش حاجة
ابراهيم: خلاص انا حستناك بكرة .. حعدي عليك واخدك .. اتفقنا
عمر: هههههه.. خبر قديم .. انا دلوقتي متجوز ومش قاعد في بيت اهلي دلوقتي
ابراهيم: الف مبروك يا عمر
عمر: الله يبارك فيك .. وعقبالك
ابرهيم: قريب انشالله
عمر: هههههههههه.. يعنى ناويها
ابراهيم: ههههههههههه.. ادعيلي ان اهلها يوافقوا بس
عمر: انشالله يقبلوا انت شاب كويس واخلاق ودين .. وليك عليا لو اهلها جم سالوا عنك عندي انا حعمل الواجب ...
ابراهيم: هههههههههه ياريت ... طيب اجيلك ازاي عشان عشا بكرة
عمر: يكون بيننا اتصال او نتقابل في اي مطعم
ابراهيم: ماشي خلاص اتفقنا .. اشوفك بكرة
عمر: انشالله ..
ابراهيم: يالا مع السلامه
عمر: الله يسلمك
وقفل وهو مستغرب .. بعد سنة من وفاة الوالد بيتصل بيا دلوقتي .. ايه اللي فكره فينا دلوقتي .. اكيد في حاجة .. انا ليه مستعجل بكرة حعرف كل حاجة

بعد يومين في اوضة سارة وعبد العزيز .... عبد العزيز كان قاعد بيتفرج على التليفزيون .. دخلت سارة الاوصة وهي جايبة كوبايتين عصير .. اديت كوباية لعبد العزيز وخدت هي كوباية ...وقعدت جمبه
سارة : مالك بتفكر في ايه ..
عبد العزيز بيبصلها وهو عاقد حواجبه : وايه اللي عرفك اني بفكر في حاجة
سارا وهي تبتسم: ناسي اني عارفاك كويس دى انا حافظاك
عبدالعزيز: ههههه ..
سارا: ها ايه اللي شاغلك ؟
عبدالعزيز: تعرفي ابراهيم؟
سارا : لا مين ابراهيم ؟
عبدالعزيز: الي شاف الحادث وبلغ عنها ... وخد اهلى للمستشفى
سارا: مع انى ما عرفتهوش .. المهم ماله دى
عبدالعزيز: خطب رهف من عمر انبارح
سارا باندهاش: ازااااااااااااااااااااي
عبدالعزيز: هو ايه اللي ازاي
سارا: ما ينفعش تتجوزه
عبدالعزيز: ولييه بقى
سارا: بس كدة وخلاص .. ما ينفعش تتجوزه
كان نفسها تقوله ان تامر اخوها بيحب اختك وهي متأكدة ان رهف حتفضل تامر على ابراهيم ... بس ما قدرتش تتكلم .. تامر ما كلمش اخته بصراحة في الموضوع دى وما وضحلهاش انه عايز يخطب رهف .. ومش عايزة تتسرع وفي النهاية يطلع تامر مش عايزها
عبدالعزيز: فهميني بقى ليه رهف ما ينفعش تتجوزه
سارا: ما قلتلك كدة وخلاص .. طيب رهف موافقة
عبدالعزيز: امي حتكلمها بكرة .. شكلك مضايفة ليه في حاجة
سارا: لا مش متضايقه ..وحضايق ليه
عبدالعزيز: طيب مش متضايقه بس مش فراحانة ..
سارا: لا والله يا عبد العزيز انا نفسي ان رهف تتجوز .. بس مش عارفة
عبدالعزيز: حتى انا ..
سارا : انت ايه
عبدالعزيز: خايف مشاعر ميرنا تتنجرح .. انت عارفة ان رهف اصعر منها وبتتجوز قبلها ودى ما ينفعش
سارا: ميرنا هي اللي مش عايزة تتجوز ولا ناسي انها رفضت ياسر
عبدالعزيز: ولو برضه .. ماعرفش
سارا: رهف هي المهمه .. اذا وافقت ما حدش يقف في طريقها
عبدالعزيز: ربنا يوفقها وويوفق ميرنا


رهف رفضت رفضا باتا .. ولا رضيت لاهلها حتى يناقشونها في الموضوع .. قلبت البيت فوق لتحت .. وقالت لهم اذا فاتحوها في موضوع الخطوبة .. مش بس خطوبة ابراهيم اي واحد تاني حتعمل حاجة مش حترضيهم .. واي واحد يتقدم ليها يرفضوه على طول من غير ما يرجعلها .. لانها مستحيل توافق ...
فوزيه: طيب ممكن نعرف السبب
رهف: من غير ما تعرفوا انا مش عايزة .. ياااااه كفاية بقى مش عايزة اتجوز
عبدالعزيز: طيب يا رهف مالهاش لازمة زعيقك دى
خرجت رهف من الاوضةوهي متنرفزة
عمر: مالها دي .. وبتعمل كدة ليه
فوزيه:وانا اش عارفني
عمر وعبدالعزيز بيبصوا لامهم بحيرة
فوزيه: مش عايزة تتجوز وتسيب اختها ميرنا .. فهمتو
عمر: وايه اللي عرفك يا ماما
فوزيه: بنتى وانا عرفاها .. ربنا يهديها مش عارفة ان البنت مالهاش الا راجلها
عبدالعزيز:ما تضغطوش عليها وسيبوها على راحتها .. وانت يا عمر رد على ابراهيم واعتذرله وقوله ان البنت شايلة فكرة الجواز من راسها نهائيا وان العيب مش منه
عمر: والله انى محرج من الراجل .. الراجل كويس وما قصرش معانا في حاجة
فوزيه: الموضوع ما فهوش احراج ولا حاجة .. وهو اصلا ما علمش الا الواجب
عمر: انشالله ...يالا عن اذنكم دلوقتي
فوزيه: على فين ؟؟؟
عمر: رايح البيت
فوزيه: مش حتتعشى معانا
عمر: لا ياماما .. انا واعد سهى اننا حنتعشى برة النهاردة
فوزيه: وليه ما جبتهاش معاك هي ومي .. ما بقتوش تجولنا زي الاول
عمر:معلش يا ماما اعذرينا .. تعرفي ان سهى عندها شغل وولما بترجع بتذاكر لمي وانا كمان مشعول في الشركة قوووي
فوزيه وهي تبتسم:ربنا يسعدكم يا ابني
عبدالعزيز: ههههههههههه.. ياماما مش محتاج انك تدعيله انتي مش شايفة السعادة طالعة من عينه ازاي
عمر يرمى المخده بتاعت الكنبة في وش عبد العزيز وهو بيضحك : اسكت انت ونقطنا بسكاتك احسن
وخرج عمر من البيت .. مين كان بيتوقع ان يشوف سعادته اخيرا .. ومع واحدة غير فاطمة .. الحياة حلوة .. خصوصا اذا اديتها فرصة حتديك من خيرها


سارة كانت في بيت اهلها وهي متغاظة من تامر لانه ماتحركش لغاية لدوقتي وخطب رهف وخلاص البنت راحت عليه ... وهي ما عرتفش ان رهف رفضت ابراهيم ورافضة اي عريس يتقدملها ...اتعشت عند بيت اهلا وقعدت سهرانة معاهم
سارا: انا عايزة اعرف بنك رنا طالعة شقرى لمين
مها : مش عارفة عمة ابوها شقرى
سارا:الله الله ايه الوراثة القوية دي ... بس شعرها استغفر الله كيرلي
عبدالله : اتغاظي .. احسن من شعرك
وقام شال بنته من حضن امها ...
عبدالله: يالا يا مها خلينا نروح ننام
مها:انشاء الله امال فين يوسف
كريمة : كان في الاوضة اللي جوة مع تامر بيلعبوا بلاي ستيشن
شوقي : وتامر دى مش عايز يكبر يعني بيشتغل دلوقتي وبيلعب بلاي ستيشن زي الاطفال
سارا: ما فيهاش حاجة يا بابا دي لعبة للكبار والاطفال
مها: روح يا عبد الله نادي على يوسف وراه حضانة بكرة بدري لازم ينام
سارا: انا حروح اناديه
وقامت وراحت الاوضة اللي هما قاعدين فيها .. لقيت تامر ماسك دراع بلي ستيشن ويوسف ماسك التاني


_________________
سامعين مليون
هنشجع ونكون ورا منتخبنا
هنكون معاهم ورا ومعاهم قلوبنا
بنحب الكورة وهنشجع ولادنا
ما تايلا فرصة اجادنا
الجون فى ايدينا هنشجع بلادنا
مفيش حد هيشجع نادى
الكل واحد هيشجع بلادى
ونلف القريه ونسجل ونقول مصر
بيحس واحد ويقول مصر ........ دى فرصة نشرف بلادنا
BONBONAYA
BONBONAYA
** مشرفه فى المنتدى الاهلاوى **
** مشرفه فى المنتدى الاهلاوى **


انثى
عدد الرسائل : 3403
العمر : 29
الموقع : https://ahly-123.ahlamontada.com/profile.forum?mode=editprofile
العمل/الترفيه : النــــــــــت
المزاج : الإبتسامة ... إنها لا تستغرق لحظة لكن ذكراها يبقى لآخر العمر
نقاط : 11622
نقاط تميز العضو من خلال تقييم مواضيعه من الاعضاء : 7
تاريخ التسجيل : 07/10/2007

default رد: خوف من الحب .. منقوله

مُساهمة من طرف BONBONAYA الأربعاء 27 مايو 2009, 9:36 pm

تامر : ايوة يا يوسف ... ايوة بسرعة سجل هدف
سارا: هههههههههههه.. بتلعب عليه يا حرامي انت بتسجل وبتقول هو
تامر وهو بيغمز لسارة : لا دى يوسف اللي بيدخل شاطر يا يوسف يالا
يوسف : ايوه انا امتو
سارا: يوسف كبر ايه العضلات دي
قام يوسف وساب اللعبة ونفخ صدره ويطلع عضلاته لعمته
يوسف : سوفي
سارا: الله الله .. يالا يا يوسف يا حبيبي .. ماما عايزاك عشان تنام
يوسف : لا
سارا عارفة انه يوسف بيغير من اخته رنا
سارا: خلاص ماما حتنام مع رنا وانت لا
راح جري يوسف لامه
تامر : ههههههههههه بقالك خبرة في معاملة العيال
سارة وهي قاعدة جمب تامر : طبعا دى اعجبك يا ولا هو انت مستهان بختك ولا ايه
وقعدوا يلعبوا مع بعض بلاي ستيشن .. وهما في نص اللعبة وسارة متغاظة لان تامر لغاية دلوقتي سجل عليها 5 اهداف
سارا: تامر
تامر :نعم
سارا: عايزة اسالك سؤال ؟
تامر : اسالي ؟
سارا: انت ما بتفكرش تتجوز ياتامر
لف عليها تامر وبصلها
تامر : هي امي قالتلك
سارا: ههههههههههههههههههههههههاااي سجلت عليك هدف ..
قفل تامر البلاي ستيشن وهما ما خلصوش لعب
تامر : انتي بجد انتي بتسالي ليه
سارة : اص انا مستغربة انت دلوقتي خلصت دراسة وبتشتغل دلوقتي ليه ما تجوزتش لغاية دلوقتي
تامر : مش عارف والله
سارة : انت في بالك واحدة
تامر بيبصلها بنظرة غريبة : اسالتك مش عجباني النهاردة
سارة : يووووه مالك يا تامر هو انا بسال سؤال ترد عليا بسؤال
تامر : هو انتي عبيطة ولا بتستهبلي ماانتي عارفة ان في بالي واحدة
سارا: رهف صح
تامر:عارف انك عارفة ايوة رهف يا فالحة
سارة : وانت مستني ايه ما خطبتهاش لغاية دلوقتي ليه
تامر : انت قلت لامي من زمان وقالتلي ما تستعجلش وزحلقتني
سارة بلهفة : يعني انت كنت ناوي تتجوزها
تامر : ايوة . مالك يا بنتي انت مالك مجنونة ليه النهاردة .. انا حاسس ان في حاجة ... في ايه بقى
سارا بخيبه: يووووه خسارة بجد .. كان نفسي تبقى رهف مرات اخويا ..
تامر بخوف : ليه يا سارة ..ليه خسارة
سارا: في واحد اتقدم لرهف واخوانا موافقين عليه
تامر اضايق : انتي بتقولي ايه
سارة : اه والله
تامر وهو بيقوم : ما ينفعش .. رهف لي انا ... ما ينفعش حد يتجوزها غيري
سارا استغربت من ردت فعل اخوها: اعصابك يا تامر ليه العصبية دي كلها
تامر : انا بتكلم بجد رهف ليا فاهمة ليا انا وبس ..
سارة : طيب يا تامر من غير عصبية .. انا لسة ماعرفتش راي رهف هل حتقبل ابراهيم ولا لاء
تامر : وكمان اسمه ابراهيم
سارا: ههههههههههه
تامر : انتي بتضحكي على ايه دلوقتي .. انا حروح الحق امي واكملها .. وحخليها تخطبهالي النهاردة ..
سارة : انت يا مجنون استنى
وخرج تامر من الاوضة وهو مش معبر سارة ومتنرفز على الاخر ..

ميرنا لما عرفت باللي حصل النهاردة بين رهف وامها .. جريت بكرسيها لعند رهف .. وخبطت الباب .
رهف بعياط : مين ؟
ميرنا : انا ميرنا يا رهف
قامت رهف من على السرير بتكاسل وهي بتمسح دموعها .. وفتحت الباب لاختها
ميرنا : وبتعيطي كمان
رهف : ليه هو انتي عرفتي باللي حصل
هزت ميرنا راسها ودخلت الاوضة ورى رهف
ميرنا : مش ملاحظة يا رهف ان ردت فعلك غبية شوية
رهف : ايه
ميرنا : غبية ونص ..دلوقتي ممكن اعرف انتي رفضتي ابراهيم ليه
رهف : كدة وخلاص مش عيزاه .. مش عجبني
ميرنا : مدام مش عجبك ليه ما قلتيش لاهلك الكلام دى ... وليه قلتلهم انك مش عايزة ولا واحد يتقدملك .. واي واحد يتقدم يرفضوه من غير ما يرجعولك ..
رهف:عشان انا مش عايزة اتجوز ..
ميرنا : ليه
رهف:كدة وخلاص
ميرنا وهي منزلة راسها : عشاني صح
رهف : انتي بتقولي ايه يا ميرنا
ميرنا : ان قلتها مرة لسارة وبقولهالك انتي كمان .. انا مش عايزة شفقة من حد . فاهمني انا مش عايزة سفقة
رهف: مين قال لك اننا نشفق عليكي
ميرنا : طيب تفسريلي ردت فعلك دي بايه
رهف : انا مش عايزة اتجوز واسيب بيت اهلي .. وازاي اتجوز وانتي لسة
ميرنا : يعني انتي مش رافضة الجواز كمبدأ .. الحمد لله
اتحرجت رهف لان ميرنا صدتها وقدرت تعرف
رهف: ميرنا انا...
قاطعتها ميرنا : انتي ايه .. مش عايزة تتجوزي عشاني .. ليه على بالك اني مش سعيدة هنا .. شوفي يا رهف وربي شاهد اني عمري ما اعتبرت الجواز حاجة مهمة ..وانتي عارفة من الاول اني كنت رافضة ياسر من اول ما جيه ..ولوا اقناع سارة ونورة ليه انا ما كنتش وافقت .. والموضوع دى هو اللي خلاني افسخ خطوبتي من ياسر ...لاني مش متحمسة للجواز اصلا .. انا طول عمري متعلقة باهلي .. سعادتي مع امي واخواتي وبس .. واولها كانت مع ابويا الله يرحمه ..
رهف: وانا كمان سعادتي معاكم
ميرنا : بس ماتحرميش نفسك من الجواز عشاني .. والله انا مش عايزة اتجوز .. ومن قبل الحادثة وانا كنت رافضة مبدأ ا لجواز اصلا .. عشان خطري يا رهف ما تربطيش حياتك ومستقبلك بيا .. لو بتحبيني صحيح .. انا دلوقتي مشغولة بلوحاتي .. انتي عندك دراستك ولما تخلصي حتبقي فاضية ..
رهف: لا بعد ما خلص حشتغل
ميرنا : ولو اشتغلتي .. ورجعتي للبيت .. رهف بجد بجد لو بتحبيني ما ترفضيش
رهف باصرار: بس انا مش عايزة ابراهيم دى ..مش عايزة اتجوزه
ميرنا : طيب حسألك سؤال وتجوبيني بكل صراحة ؟
رهف: اكيد
ميرنا : انتي رافضة ابراهيم لشخصه ولا لاني انا لسة ماتجوزتش
رهف وهي منزلة راسها : الاثنين
ميرنا : يعني توعديني لو اتقدملك واحد تاني انك تفكري فيه
رهف : مش عارفة
ميرنا : اوعديني
رهف: اوعدك .. افكر بس مش حقبله
ميرنا : لما يجي نصيبك ربنا يسهل وقتها انشاء الله

انتظرونا في احلى جزء من القصة وهي النهاية


_________________
سامعين مليون
هنشجع ونكون ورا منتخبنا
هنكون معاهم ورا ومعاهم قلوبنا
بنحب الكورة وهنشجع ولادنا
ما تايلا فرصة اجادنا
الجون فى ايدينا هنشجع بلادنا
مفيش حد هيشجع نادى
الكل واحد هيشجع بلادى
ونلف القريه ونسجل ونقول مصر
بيحس واحد ويقول مصر ........ دى فرصة نشرف بلادنا
BONBONAYA
BONBONAYA
** مشرفه فى المنتدى الاهلاوى **
** مشرفه فى المنتدى الاهلاوى **


انثى
عدد الرسائل : 3403
العمر : 29
الموقع : https://ahly-123.ahlamontada.com/profile.forum?mode=editprofile
العمل/الترفيه : النــــــــــت
المزاج : الإبتسامة ... إنها لا تستغرق لحظة لكن ذكراها يبقى لآخر العمر
نقاط : 11622
نقاط تميز العضو من خلال تقييم مواضيعه من الاعضاء : 7
تاريخ التسجيل : 07/10/2007

default رد: خوف من الحب .. منقوله

مُساهمة من طرف BONBONAYA الأربعاء 27 مايو 2009, 9:37 pm

النهــــــــــــــــــــــــــــاية





اتصلت سارة على عبد العزيز عشان يجي يا خدها من بيت اهلها
عبد العزيز : ما اقدرش يا سارة انا سهران مع صحابي
سارة : طيب مين اللي حيروحني
عبد العزيز : يا اما تامر ولا عبد الله
سارة : عبد الله نايم وتامر خرج
عبدالعزيز: دبري نفسك وخلي حد يوصلك
سارة : حاجي مع السواق
عبد العزيز : لا السواق لا .. الوقت متأخر وما تركبيش معاه لوحدك
سارة : طيب اعمل ايه يا عبد العزيز ما عنديش حد يوصلني
عبدالعزيز: خلاص باتي عند اهلك النهاردة
سارا بعصبيه: عبد العزيززززززززز
عبدالعزيز: والله يا سارة ما اقدرش ا جيلك دلوقتي
سارا بزعل: طيب باي
عبدالعزيز وهو يبتسم بمكر : باي
وقفلت التليفون وهي شوية حتنفجر من الغيظ ...عبد العزيز مش عايز يتغير ... حيتغير امتى بس .. حتصل على تامر
سارة : تامرررررررررر
تامر وهو لسة متنرفز لغاية دلوقتي .. كلم امه واللي غاظة اكتر انها ما تحمستش للموضوع وقالتله بكرة حتتصل بيهم .. ولانه عارف نبرة صوت سارة دي .. يعني عايزة حاجة
تامر : خلصي عايزةايه
سارة : تامر .. عشان خطري تعالى خدني وروحني
تامر: انتي مش عندك راجل
سارة : مشغول .
تامر : سارة ابعدي عني دلوقتي انا مش ناقصة ومش فاضي كمان
سارة : تامرررر
تامر : اسف .. يالا مع السلامة .
سارة : تعالى خدي وانا حكلم عبد العزيز النهاردة عن رهف
كان تامر لسة حيقفل التليفون ولما سمع اسم رهف

تامر : انتي قلتي ايه ؟؟
سارة : بقولك حكلم عبد العزيز بخصوص موضوع رهف
تامر : بتتكلمي بجد يا سارة
سارة : ايوة وحقنعه كمان
ونفعت خطة سارة لاغراء اخوها انه يجي ويوصلها لبيت جوزها
تامر : كمان ساعة وحجيلك
سارة : لا يا تامر الساعة دلوقتي 12 يعني حتيجيلي على الساعة 1
تامر : انتي مش عايزاني اروح ولا لاء
سارة : ايوة طبعا
تامر : خلاص اسكتي وبطلي رغي
سارة : اووووف خلاص وحدة وحدة امري لله
تامر : ههههه والله الستات دول ما يجوش الا بالعين الحمرا

وعلى الساعة 1 ونص دخلت سارة البيت اللي كان هادي .. اكيد الكل نايم دلوقتي .. طلعت على اوضتها على طول .. ما تصلت لعبد العزيز ولا حاجة .. ما يتسهلش تسال عليه .. الندل مش عايز يجي يوصلني .. فتحت باب اوضتها وعلى طول شمت ريحة تجنن .. وقفت مندهشة قدام الباب .. تتأمل العلبة الكبيرة اللي على السرير .. غير الشموع الموجودة ..دخلت الاوضة وهي مش مصدقة .. ايه اللي عمل في الاوضة كدة .. معقول دي اوضتي
لفت وشافت عبد العزيز واقف جمب الباب وهو بيتسم ليها ..
سارة وهي مش مصدقة : انت اللي عملت دى كله
عبد العزيز يهز راسه ويشاور للهدية : افتحيها ويارب تعجبك
راحت سارة بتردد ... وفتحت الهدية .. كانت عبارة علية مخملية كحلي .. فتحتها باديها وهي بتترعش .. شافت سلسلة الماس كبيرة .. تجننن .. فضلت ماسكة العلبة وهي منبهرة بالسلسلة ...جالها عبد العزيز من وراها .. ورفع السلسلة من العلبة .. ولبسها لسارة .. بعد ما زاح شعرها على جمب ..
عبد العزيز: حلو قوي عليكي ... عايز اشوفها دايما لابساها
حست سارة انها خلاص حتعيط من الفرحة .. معقول عبد العزيز يعمل دى كله .. اخر حاجة كنت اتوقعها انه يكون بالرومانسية دي .. بعد ما لبسها السلسلة .. حط اديه على طتفها ولفها ناحيته عشان يشوفها عليها ..
عبد العزيز : سارة بصيلي
رفعت سارة عنيها ... وفي بتلمع من الفرحة ..
سارة : انت قلتلي لي اني انام في بيت اهلي
عبدالعزيز وهو بيبتسم قووي : لاني عارف انك مستحيل تعمليها
سارة ابتسمت بارتجاف : ما توقعتش .. والله ما توقعتش انك تعمل دى كله
عبدالعزيز: وايه رايك في المفاجأة
سارة : دي احلى مفاجأة
باسها عبد العزيز على جبهتها
عبدالعزيز: دى حاجة قليلة بالنسبالك .. انتي تستهلي اكتر من كدة .. سارة انتي ما تعرفيش انتي بالنسبالي ايه .. انتي غيرتي حياتي .. كان ليكي الفضل في تغييري وتغيير اللي حواليا كلهم .. السنة اللي فاتت برهنتي فيها على حاجت كتيرة .. ووقوفك جمب اخواتي واهل ي من غير استثناء .. والاهم وقوفك معايا
سارا:انا معملتش حاجة ...دى واجب عليا
حط صوابع على شفايفها
عبد العزيز : هشش خليني اكمل .. انتي ما سمعتيش ان الراجل اذا اعترف ما حدش يقاطعة
هزت سارا راسها ... ومسح عبدالعزيز دمعتها ...
عبدالعزيز: بتعيطي ؟
سارا: من الفرحة
عبدالعزيز ابتسم : سارا في امور كثيرة كنت فاهمها غلط ... وبفضل الله ثم انتى عرفت اد ايه انا كنت غلطان
سارا شافته بحيره وهي مش فاهمة هو قصده ايه
عبدالعزيز يكمل اعترافاته: ترددي في الجواز منك ومعاملتي القاسية معاكي اول ما اتجوزنا .. وتصرفاتي الغريبة اللي كلها كانت اسبابها تافه .. كنت خايف يا سارة
سارا باستغراب: خايف من ايه
عبدالعزيز: حتستغربي .. مالومكيش .. مش دايما بظهر بمنظر القوي .. الا مرة طبع فاكرها
ابتسمت ليه سارا انها فهمت قصده على ايه
عبدالعزيز: اكتر حاجة كنت خايف منها ... هو انتي
سارا: انا!!
عبدالعزيز: ايوة انتي .. كنت خايف احبك .. ما كنتش عارف ان حبك ليه عو سبب نجاتي .. وان حبك ليه هو سبب قوتي .. والاهم ان الحب اللي كننت بهرب منه هو اللي كان فيه سعادتي .. انا بشكرك يا سارة لانك رضيتي بيا واتجوزتي ... وبحمد ربنا انك بقيتي مراتي .. وباشكرك لحبك ليا
ما عرفتش سارة ترد بايه قدام كلام عبد العزيز .. فقربت منه وحضنت عبد العزيز
عبدالعزيز: سارة بصيلي ..
رفعت راسها وهي لسة في حضنه
عبدالعزيز: بحبك يا سارة
وباس جبهتها ..
سارا: عبد العزيز .
عبدالعزيز: ههششش..
وحضن سارة قوووي .. خلاص اكتفوا من كلام اللسان .. ما فيش كلمات تعبر على اللي كانوا حاسين بيها في اللحظة دي .. سابوا ارواحهم هي اللي تتكلم .. بلغة ما يفهماش الا سارة وعبد العزيز

النهاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا ااااااااااية


_________________
سامعين مليون
هنشجع ونكون ورا منتخبنا
هنكون معاهم ورا ومعاهم قلوبنا
بنحب الكورة وهنشجع ولادنا
ما تايلا فرصة اجادنا
الجون فى ايدينا هنشجع بلادنا
مفيش حد هيشجع نادى
الكل واحد هيشجع بلادى
ونلف القريه ونسجل ونقول مصر
بيحس واحد ويقول مصر ........ دى فرصة نشرف بلادنا
BONBONAYA
BONBONAYA
** مشرفه فى المنتدى الاهلاوى **
** مشرفه فى المنتدى الاهلاوى **


انثى
عدد الرسائل : 3403
العمر : 29
الموقع : https://ahly-123.ahlamontada.com/profile.forum?mode=editprofile
العمل/الترفيه : النــــــــــت
المزاج : الإبتسامة ... إنها لا تستغرق لحظة لكن ذكراها يبقى لآخر العمر
نقاط : 11622
نقاط تميز العضو من خلال تقييم مواضيعه من الاعضاء : 7
تاريخ التسجيل : 07/10/2007

default رد: خوف من الحب .. منقوله

مُساهمة من طرف BONBONAYA الأربعاء 27 مايو 2009, 9:38 pm

ما بعد النهاية

ميرنا : يالا يا سارة .. بسرعة احنا اتأخرنا وما ينفعش نتأخر اكتر من كدة
فوزية : شوية شوية المعرض بتاعك مش حيطير
ميرنا : انا عارفة بس ما ينفعش نوصل متأخرين واحنا اصحاب المعرض المفروض انا اكون اول واحدة عشان استقبل الضيوف ..
سارة وهي نازلة على السلم : انا جيت
ميرنا بتبصلها باستغراب : ليه ما لبستيش ابنك
سارة : هو انا مجنونة اخدهمعايا حيبوظ الدنيا ويقعد يجري وانا اجري وراه .. انا حوديه عند ماما
ميرنا : هههه صلاح اول ماحد يدخل المعرض حتى قبلك وقبلي فاهمة
سارة : انتي مجنونة .. لسة مكمل سنتين وما يفهمش في الفن لسة
ميرنا : ماليش دعوة ... روحي لبسي ابنك عشان يجي معانا
فوزية :حنتأخر كدة
ميرنا : عايد اهم حاجة صلاح يروح معانا
سارة وهي بتتنهد : براحتك .. بس لو اتنرفز عبدالعزيز انتي حرة
سارة : بيقول كلها خمس دقايق ويكون عند الباب ..
ميرنا : بقولك ايه انتي روحي لبسي ابنك بسرعة
فوزيه:انتي بعتي بطاقات دعوة لعم شوقي
ميرنا : اوية يا ماما رهف بتقول ان طنط كريمة ماتقدرش تيجي .. رهف حتيجي هي وتامر ومها بس ..
فوزية : ونورة اختك
ميرنا : كلهم حتلاقيهم هناك
مي داخلة باندفاع واترمت في حضن جدتها
مي : تيتا وحشتيني قوووي
فوزيه: ههههههه .. شوية شوية علي تيتية ..ايه الشياكة دي يا مي انتي تجنني
مي : ماما سهى اشترتهولي عشان اروح بيه معرض عمتو ميرنا
ميرنا : تجنني يا مي .. شكلي حرسمك باللبس دى
عمر : وانا مش حترسميني

لفت ميرنا وشافت اخوهاعمر ومراته سهى واقفه جمبه .. وايد عمر على كتف سهى
ميرنا : لا طبعا مش حرسمك لو رمست حرسم البيبي اللي في الطريق
ضحكت سهى وحط اديها على بطنها .. كلها شهر وحتولد طلفها وثاني طفل لعمر
عمر: ههههههههه ..
جات سارا وهي شايه صلاح وملبساه بدلة جميلة
سارا: عبد العززي هرى موبيلي رنات يلا خلينا نروح عشان اتأخرنا
فوزيه: هو عبد العزيز دى مش حيعير طبعةحيفضل عصبي كدة ..ابنب وانا عارفاه
ميرنا :هههه ياماما هو اتغير كتير من ساعة ما سارة دخلت حياته .. وعرفت تسيطر على قلبه وعقله
فوزيه: طيب يالا يا ام لسان
عمر: ماما تعالي انتي وميرنا معانا
سارا:ازاي يعني وعبد العزيز
ميرنا :انا حروح معاهم انا جاهزة
سارا: اوكي يالا
وخرجت سارة وميرنا وصلاح الصغير .. وعبد العزيز قاعد في السيارة . وسنتظرهم على احر من الجمر
سارا: عبد العزيز انزل ركب صلاح على كرسيه وانا حساعد ميرنا
نزل عبد العزيز وخد صلاح من امه
عبدالعزيز: وانتوا لازم ساعه عشان تخلصوا .. دى اللي متصلين بيا وتعالى بسرعة
ميرنا : هههه تعرفي انا افتكرت ايه
سارا: ايه
ميرنا : لما اتنرفز عليكي عبد العزيز وهنا في الجامعة .. فاكرة يا سارة
سارا: يووه يا ميرنا ودى حاجة حلوة يعني عشان تفتكريها
عبدالعزيز: ههههههههه ميرنا يخرب عقلكك .. دلوقتي لو عيطت سارة حنسكتها ازاي
سارا بعصبيه : عبد العزيززززززززززززز


_________________
سامعين مليون
هنشجع ونكون ورا منتخبنا
هنكون معاهم ورا ومعاهم قلوبنا
بنحب الكورة وهنشجع ولادنا
ما تايلا فرصة اجادنا
الجون فى ايدينا هنشجع بلادنا
مفيش حد هيشجع نادى
الكل واحد هيشجع بلادى
ونلف القريه ونسجل ونقول مصر
بيحس واحد ويقول مصر ........ دى فرصة نشرف بلادنا
BONBONAYA
BONBONAYA
** مشرفه فى المنتدى الاهلاوى **
** مشرفه فى المنتدى الاهلاوى **


انثى
عدد الرسائل : 3403
العمر : 29
الموقع : https://ahly-123.ahlamontada.com/profile.forum?mode=editprofile
العمل/الترفيه : النــــــــــت
المزاج : الإبتسامة ... إنها لا تستغرق لحظة لكن ذكراها يبقى لآخر العمر
نقاط : 11622
نقاط تميز العضو من خلال تقييم مواضيعه من الاعضاء : 7
تاريخ التسجيل : 07/10/2007

default رد: خوف من الحب .. منقوله

مُساهمة من طرف BONBONAYA الأربعاء 27 مايو 2009, 9:45 pm

وبكــــــــــــــــــــــدة خلصت القصة
اخيـــــــــرا
وانا مردتش اجزأ فى الفصل الحادى عشر علشان مش تدعوووا عليا
قووولت كفاية تشووويق كدة وانزلها كلها
واسفة انى منزلتش اخر فصل فى ساعتها بس ساعتهااا محدش رد فكسلت ومنزلتهاش
ومعلش الفصل الاخير ده طويـــل وبينى وبينكوا
القصة كلها طوييييييييلةوادعووو ع اللى كتبتها مش عليا هههههههههه
بس انا عمرى ماحسيت بالملل وانا بقراها
عدت بسررررعة

واخيررررررررررررا كنت عايزة اقولكووا اخر حاجة ان القصة دى حقيقية وهى قصة حياة الكاتبة ووهيا اسمها فى القصة ميرنا وحصلتلها الحادثة وكل حاجة هيا كتباها حصلتلها فعلا
واسفة ع الاطااااااااااااالة
واتمنى انها تنااااااااااال اعجابكم


_________________
سامعين مليون
هنشجع ونكون ورا منتخبنا
هنكون معاهم ورا ومعاهم قلوبنا
بنحب الكورة وهنشجع ولادنا
ما تايلا فرصة اجادنا
الجون فى ايدينا هنشجع بلادنا
مفيش حد هيشجع نادى
الكل واحد هيشجع بلادى
ونلف القريه ونسجل ونقول مصر
بيحس واحد ويقول مصر ........ دى فرصة نشرف بلادنا
اعلامية مووت
اعلامية مووت
*مراقبه الفئه السياسيه والاعلاميه*
*مراقبه  الفئه السياسيه والاعلاميه*


انثى
عدد الرسائل : 1719
العمر : 33
المزاج : مش كويس
نقاط : 10744
نقاط تميز العضو من خلال تقييم مواضيعه من الاعضاء : 8
تاريخ التسجيل : 07/02/2008

default رد: خوف من الحب .. منقوله

مُساهمة من طرف اعلامية مووت الإثنين 01 يونيو 2009, 7:56 pm

مبروووووووووووووووووووووك مبروك مبروك يا ناس
القصة خلصت
الف الف مبروك يا اختى يا حبيبتى

مبروك بانتهاء القصة
و القصة دى انا من شديدى الاعجاب بيها جدا
و شكرا يا بوسي على القصة
و تعبناكى يا قمر


_________________
خوف من الحب .. منقوله - صفحة 5 696b
BONBONAYA
BONBONAYA
** مشرفه فى المنتدى الاهلاوى **
** مشرفه فى المنتدى الاهلاوى **


انثى
عدد الرسائل : 3403
العمر : 29
الموقع : https://ahly-123.ahlamontada.com/profile.forum?mode=editprofile
العمل/الترفيه : النــــــــــت
المزاج : الإبتسامة ... إنها لا تستغرق لحظة لكن ذكراها يبقى لآخر العمر
نقاط : 11622
نقاط تميز العضو من خلال تقييم مواضيعه من الاعضاء : 7
تاريخ التسجيل : 07/10/2007

default رد: خوف من الحب .. منقوله

مُساهمة من طرف BONBONAYA الثلاثاء 02 يونيو 2009, 11:42 pm

يارب يخليكى ليااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا ياروناتا ياحبيبة قلبى
مااحناااااااااااااااااااااا عاجنينه سوااااااااا
هههههههههههههههههههههههها
طبعا انتى فاكرة ياروونى اننا من شدددددددددة شوقنا ليها
اللى يقرااه منا فصل قبل التانى يجى يحكيه للتانى
انا كنت بحب اسمعه منك اوووووووووى
بحس انك بتجسميلى القصة فعلا
وبجد القصة دى انا حببتها اووووووووووووووووووى
وتعبك راااااااااااااااااااااااحة
ولانى مقتنعة ان القصة دى فعلا حلووووووووووة جدا ورومانسية درجة اولى
مكنتش جبتها هناااااااااا
ومنتظررررررررررة ارائكووووووووووووا


_________________
سامعين مليون
هنشجع ونكون ورا منتخبنا
هنكون معاهم ورا ومعاهم قلوبنا
بنحب الكورة وهنشجع ولادنا
ما تايلا فرصة اجادنا
الجون فى ايدينا هنشجع بلادنا
مفيش حد هيشجع نادى
الكل واحد هيشجع بلادى
ونلف القريه ونسجل ونقول مصر
بيحس واحد ويقول مصر ........ دى فرصة نشرف بلادنا
avatar
زهرة العلا
اهلاوى صميم
اهلاوى صميم


انثى
عدد الرسائل : 283
العمر : 35
نقاط : 10104
نقاط تميز العضو من خلال تقييم مواضيعه من الاعضاء : 3
تاريخ التسجيل : 01/10/2008

default رد: خوف من الحب .. منقوله

مُساهمة من طرف زهرة العلا الأربعاء 03 يونيو 2009, 1:38 am

روعة طبعا القصة يا بونبونى
عايزة اقلك انى مصبرتش ودورت عليها وقرتها بس كانت سعودى
هى بجد قصة هايلة وميتشبعش من قرايتها
ميرسى ليكى جدا انتى واختك روناتا
BONBONAYA
BONBONAYA
** مشرفه فى المنتدى الاهلاوى **
** مشرفه فى المنتدى الاهلاوى **


انثى
عدد الرسائل : 3403
العمر : 29
الموقع : https://ahly-123.ahlamontada.com/profile.forum?mode=editprofile
العمل/الترفيه : النــــــــــت
المزاج : الإبتسامة ... إنها لا تستغرق لحظة لكن ذكراها يبقى لآخر العمر
نقاط : 11622
نقاط تميز العضو من خلال تقييم مواضيعه من الاعضاء : 7
تاريخ التسجيل : 07/10/2007

default رد: خوف من الحب .. منقوله

مُساهمة من طرف BONBONAYA الأربعاء 03 يونيو 2009, 1:50 am

ميرسي ليكى يازهررررة العلا
وميرسي لردك ياقمرررررر
وانا برده عملت كدة ساعتهاااااااا ودورت عليها وكملت قريتها سعوودى واتعذبت ع مافهمت اللغة وهيا تقريبا اصلهااااااا
سعوووووووودى
ونورتىىىىىىىىىىى يازهرة


_________________
سامعين مليون
هنشجع ونكون ورا منتخبنا
هنكون معاهم ورا ومعاهم قلوبنا
بنحب الكورة وهنشجع ولادنا
ما تايلا فرصة اجادنا
الجون فى ايدينا هنشجع بلادنا
مفيش حد هيشجع نادى
الكل واحد هيشجع بلادى
ونلف القريه ونسجل ونقول مصر
بيحس واحد ويقول مصر ........ دى فرصة نشرف بلادنا
ميوش الاهلاوية
ميوش الاهلاوية
** مشرفه فى المنتدى الاهلاوى **
** مشرفه فى المنتدى الاهلاوى **


انثى
عدد الرسائل : 9825
العمر : 34
المزاج : تمام
نقاط : 21711
نقاط تميز العضو من خلال تقييم مواضيعه من الاعضاء : 18
تاريخ التسجيل : 27/01/2009

default رد: خوف من الحب .. منقوله

مُساهمة من طرف ميوش الاهلاوية الأربعاء 03 يونيو 2009, 5:17 pm

خوف من الحب .. منقوله - صفحة 5 Than007


_________________
خوف من الحب .. منقوله - صفحة 5 921b1d62a7

    الوقت/التاريخ الآن هو الأربعاء 25 مايو 2022, 10:25 am