المنتدى الاهلا وى الاول

(ايها الزائر )(رساله هامه اليك )(ادخل وشارك بعضويه معنا فى الاهلاوى)

(مميزات العضويه كثيره جدا)(ستشاهد اشياء لن تشاهدها وانت زائر)

(اضغط على تسجيل وسجل عضويتك معنا )(وان كنت عضو اضغط على دخول فورا؟)

احنا فى انتظاركم (يلا بسرعه

انضم إلى المنتدى ، فالأمر سريع وسهل

المنتدى الاهلا وى الاول

(ايها الزائر )(رساله هامه اليك )(ادخل وشارك بعضويه معنا فى الاهلاوى)

(مميزات العضويه كثيره جدا)(ستشاهد اشياء لن تشاهدها وانت زائر)

(اضغط على تسجيل وسجل عضويتك معنا )(وان كنت عضو اضغط على دخول فورا؟)

احنا فى انتظاركم (يلا بسرعه

المنتدى الاهلا وى الاول

هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.
المنتدى الاهلا وى الاول

عيش الكوره شجع الاهلي

المتواجدون الآن ؟

ككل هناك 46 عُضو متصل حالياً :: 0 عضو مُسجل, 0 عُضو مُختفي و 46 زائر :: 1 روبوت الفهرسة في محركات البحث

لا أحد

أكبر عدد للأعضاء المتواجدين في هذا المنتدى في نفس الوقت كان 766 بتاريخ الأربعاء 05 مايو 2021, 9:27 am

المواضيع الأخيرة

» الاهلي يقدر..كيان الأبطال لايموت
اول توبيك ... اكيد الحياه هتبقي احلي بس لازم نتعاهد مع بعض كلنا Emptyالإثنين 25 سبتمبر 2017, 7:56 am من طرف الاهلى

» العاب روحانيه ادخل مش هتندم
اول توبيك ... اكيد الحياه هتبقي احلي بس لازم نتعاهد مع بعض كلنا Emptyالأربعاء 28 مايو 2014, 12:39 am من طرف mays

» لعبه ايه امنيتك
اول توبيك ... اكيد الحياه هتبقي احلي بس لازم نتعاهد مع بعض كلنا Emptyالسبت 03 مايو 2014, 12:06 am من طرف mays

» انا عضوه جديده
اول توبيك ... اكيد الحياه هتبقي احلي بس لازم نتعاهد مع بعض كلنا Emptyالسبت 03 مايو 2014, 12:02 am من طرف mays

» لعبة الاوامر
اول توبيك ... اكيد الحياه هتبقي احلي بس لازم نتعاهد مع بعض كلنا Emptyالثلاثاء 29 أبريل 2014, 5:54 pm من طرف mays

» والله دي لعبه هتجنني
اول توبيك ... اكيد الحياه هتبقي احلي بس لازم نتعاهد مع بعض كلنا Emptyالثلاثاء 29 أبريل 2014, 5:47 pm من طرف mays

» قصة لمن يريد التزوج
اول توبيك ... اكيد الحياه هتبقي احلي بس لازم نتعاهد مع بعض كلنا Emptyالثلاثاء 29 أبريل 2014, 5:32 pm من طرف mays

» اختبر شخصيتك ادخلوو لايفوتكم
اول توبيك ... اكيد الحياه هتبقي احلي بس لازم نتعاهد مع بعض كلنا Emptyالثلاثاء 29 أبريل 2014, 5:29 pm من طرف mays

» الجائزة 1000 جنية يلا مستنين اية
اول توبيك ... اكيد الحياه هتبقي احلي بس لازم نتعاهد مع بعض كلنا Emptyالثلاثاء 29 أبريل 2014, 5:25 pm من طرف mays

» اكلات خفيفة وسريعة التحضير
اول توبيك ... اكيد الحياه هتبقي احلي بس لازم نتعاهد مع بعض كلنا Emptyالثلاثاء 29 أبريل 2014, 5:22 pm من طرف mays

» تعارف عضو زملكاوى جديد
اول توبيك ... اكيد الحياه هتبقي احلي بس لازم نتعاهد مع بعض كلنا Emptyالأحد 22 سبتمبر 2013, 1:59 pm من طرف الاهلى

» صور خطوبه عماد متعب على يارا نعوم)(حصريا على الاهلاوى الاول
اول توبيك ... اكيد الحياه هتبقي احلي بس لازم نتعاهد مع بعض كلنا Emptyالإثنين 25 فبراير 2013, 2:51 pm من طرف التفتيش

» كلمات نابعه من قلب محطم " تستحق القراءه
اول توبيك ... اكيد الحياه هتبقي احلي بس لازم نتعاهد مع بعض كلنا Emptyالخميس 03 يناير 2013, 12:34 pm من طرف eng sakariye

» من افلام جنيفر لوبيز فلم الاجرام والاثارة للكبار فقط مترجم 259 ميجا U Turn دي في دي
اول توبيك ... اكيد الحياه هتبقي احلي بس لازم نتعاهد مع بعض كلنا Emptyالإثنين 29 أكتوبر 2012, 4:45 am من طرف حبه ذبحني

» من افضل لاعب مصري
اول توبيك ... اكيد الحياه هتبقي احلي بس لازم نتعاهد مع بعض كلنا Emptyالجمعة 05 أكتوبر 2012, 3:53 am من طرف bada

» سجل دخولك على المنتدى بصلاه على النبى
اول توبيك ... اكيد الحياه هتبقي احلي بس لازم نتعاهد مع بعض كلنا Emptyالإثنين 10 سبتمبر 2012, 2:55 pm من طرف زملكاوى صميم

» عايز تبعت رساله تهنئه بشهر رمضان ادخل وشوف وال تعجبك اكتبها
اول توبيك ... اكيد الحياه هتبقي احلي بس لازم نتعاهد مع بعض كلنا Emptyالإثنين 10 سبتمبر 2012, 2:52 pm من طرف زملكاوى صميم

» عيد ميلاد الليله مين عيد ميلاد حبيبة قلبي ادخل هني بسرعه ...!!!
اول توبيك ... اكيد الحياه هتبقي احلي بس لازم نتعاهد مع بعض كلنا Emptyالإثنين 10 سبتمبر 2012, 2:46 pm من طرف زملكاوى صميم

» **هنا بيانات كل الاعضاء**اتفضلم عرفم نفسكم **وتعرفم على غيركم **
اول توبيك ... اكيد الحياه هتبقي احلي بس لازم نتعاهد مع بعض كلنا Emptyالإثنين 10 سبتمبر 2012, 2:36 pm من طرف زملكاوى صميم

» شريط شرين الجديد حبيت *كامل (حصريا)
اول توبيك ... اكيد الحياه هتبقي احلي بس لازم نتعاهد مع بعض كلنا Emptyالثلاثاء 04 سبتمبر 2012, 5:11 am من طرف komatso001

» هتضحك غصب عنك
اول توبيك ... اكيد الحياه هتبقي احلي بس لازم نتعاهد مع بعض كلنا Emptyالإثنين 27 أغسطس 2012, 10:49 pm من طرف moro

» بالصور.. تصاميم ملاعب قطر لكأس العالم 2022
اول توبيك ... اكيد الحياه هتبقي احلي بس لازم نتعاهد مع بعض كلنا Emptyالإثنين 27 أغسطس 2012, 10:42 pm من طرف moro

» ايه اكتر موقف محرج اتعرضت ليه؟؟؟؟؟؟؟؟
اول توبيك ... اكيد الحياه هتبقي احلي بس لازم نتعاهد مع بعض كلنا Emptyالإثنين 27 أغسطس 2012, 10:39 pm من طرف moro

» ألبوم منوعات اغانى حزن وجرح اروع الاغانى
اول توبيك ... اكيد الحياه هتبقي احلي بس لازم نتعاهد مع بعض كلنا Emptyالثلاثاء 15 مايو 2012, 4:03 am من طرف a7med_al3aidy

» *ننفرد كعادتنا بالاغنيه التى هزت الوطن العربى *الضمير العربى *حصريا على الاهلاوى
اول توبيك ... اكيد الحياه هتبقي احلي بس لازم نتعاهد مع بعض كلنا Emptyالأربعاء 18 يناير 2012, 8:31 pm من طرف bibayou

» اجازة الربيع في دبي مع مكتب ترحال العربية
اول توبيك ... اكيد الحياه هتبقي احلي بس لازم نتعاهد مع بعض كلنا Emptyالسبت 07 يناير 2012, 11:36 pm من طرف business

» اجازة الربيع في دبي مع مكتب ترحال العربية
اول توبيك ... اكيد الحياه هتبقي احلي بس لازم نتعاهد مع بعض كلنا Emptyالثلاثاء 03 يناير 2012, 6:40 pm من طرف business

» برنامج يحول الكتابه الى صوت رجل أو إمرأة
اول توبيك ... اكيد الحياه هتبقي احلي بس لازم نتعاهد مع بعض كلنا Emptyالخميس 22 ديسمبر 2011, 3:01 pm من طرف مصطفی

» البطاقه العائليه للرسول عليه الصلاة والسلام " ارجو التثبيت للأهمية"
اول توبيك ... اكيد الحياه هتبقي احلي بس لازم نتعاهد مع بعض كلنا Emptyالخميس 22 ديسمبر 2011, 2:43 pm من طرف مصطفی

» جوزية
اول توبيك ... اكيد الحياه هتبقي احلي بس لازم نتعاهد مع بعض كلنا Emptyالثلاثاء 22 نوفمبر 2011, 1:05 am من طرف loveُs angil

sagda
نونا حب
رانونا
تويتي أهلاوية بجنون
اهلاويه موووووت
اهلاوية حتي الموت
10 مشترك

اول توبيك ... اكيد الحياه هتبقي احلي بس لازم نتعاهد مع بعض كلنا

اهلاوية حتي الموت
    اهلاوية حتي الموت
    ** مشرفه فى المنتدى الاهلاوى **

انثى
    العمل/الترفيه : كلية طب
    المزاج : رب معصية اورثت في القلب انكسارا خير من طاعة اورثت في القلب استكبارا .. رحماك ربي انني احبك
    نقاط تميز العضو من خلال تقييم مواضيعه من الاعضاء : 9

اول توبيك ... اكيد الحياه هتبقي احلي بس لازم نتعاهد مع بعض كلنا Empty اول توبيك ... اكيد الحياه هتبقي احلي بس لازم نتعاهد مع بعض كلنا

مُساهمة من طرف اهلاوية حتي الموت الخميس 13 نوفمبر 2008, 10:54 pm

بسم الله الرحمن الرحيم
    السلام عليكم ورحمة الله وبركاته احبتي الكرام

كما وعدتكم وعاهدتكم
    ها انا ذا ساكتب لكم ولكن بالله عليكم عاوزاكم تركزوا ومحدش يكسل يقرا
    واقروا الكلام بقلبكم
    انا هتكلم عن حاجة بجد صعبه اوي الاقي اننا مقصرين فيها
    او يمكن مش مقصرين دة احنا اساسا بتعدي واكنها شيء عادي
    بصوا يا جماعه باختصار الموضوع عن صلاة الفجر
    اوعي حد اول مايسمع اسم الموضوع يحس في نفسه ان ياه هوة دة التوبيك اللي قالت هنزله
    وحسستنا انها هتنزل حاجة خطيرة ويحس ان الموضوع مش مهم
    ياجماعه انتم بتتكلموا في ايه احنا بنتكلم في الف باء اسلام في الاساس
    الصلاة
    خمس صلوات المفروض نصليها
    خمسه ومش عارفين نجيبها ع وقتها
    بالله عليكم احنا مش المفروض نتكسف من نفسنا
    انا لسه مااتكلمتش عن الخشوع وعن الحجات الغلط اللي بنعملها في الصلاة
    وان مش هيه دي الصلاة اللي ترضي ربنا
    انا بكلمكم دلوقتي عن ميعاد الصلاة ووقتها
    وصلاة الفجر بدأت بيها لانها عاوزة اقولكم انها صلاة زي بقيت الصلوات فرض علي وقتها ولازم قبل الشروق
    مش نصليها في اي وقت بعد مانقوم واكنه شيء عادي وطبيعي
    خلي بالكم احنا بنتكلم في حاجة كبيرة محدش يستهون بيها وهوة بيقراها
    يمكن فيه مننا ناس بيصلوها بس عاوزة اسأل سؤال ياتري بتصلوها كل يوم بتحافظوا عليها لحد امتي
    بتصلوها بالصدفه ولا انتوا فعلا عندكم الحرص انكم لازم ع وقتها ع طول
    انا عارفه ان فيه مننا يمكن كلنا طلاب علم وبنقوم بدري المفروض
    فحد بقي هيقوللي لسه هقوم ساعه الفجر وانا نايم اساسا الساعه واحدة والا اتنين
    انا بصراحه مش عارفه اقول ايه لاني انا نفسي مش غيركم انا انسانه عاديه زيكم
    ياجماعه دة انتم لو نايمين مش بقالكم نص ساعه وجه الوزير ولا رئيس الجمهورية عشان تقابلوه هتقوموا
    ياما بالكم برب العباد شوفوا بتعملوا ايه لما تيجوا تستضيفوا ضيف عليكم وبتجهزوا للقاء ازاي
    ياما بالكم بربنا طالبكم هما يادوب عشر دقايق مهما نمتوا في اي وقت ماتقوموا صلوا وكملوا نوم
    هيه صعبه دي !!!!!!
    اظبطوا منبهاتكم قولوا لحد من صحابكم ونرن علي بعض ساعه الفجر عشان كلنا نقوم في الوقت دة ونصلي
    ولا احنا مش بنعرف نتفق غير ع الحجات الهايفه ونعملها هوة احنا مش مسلمين ولا ايه
    انا بتكلم عن فرض من الفروض الخمسه واخدين بالنا ولا دي حاجة خلاص بقت عاديه وامر واقع
    يمكن كلنا بيجي علينا وقت ونقول لا هنلتزم بيها ونلتزم فترة وبعد كدة تلاقي الدنيا لهتنا ونسينا العهد والوعد
    ونبدأ في الاهمال تاني
    ياجماعه مش محتاجه اقلكم احاديث ولا محتاجه اقلكم فضل صلاة الفجر لانها كتيرة وماتتعدش ومش هعرف احصيها
    وفيه توبيكات كتير عنها
    كمثال قريب شفت توبيك جميل جدا عن صلاة الفجر بس مشكلتنا اننا بنقرا التوبيك وننسي اللي قريناه مسافه ماقمنا
    مفيش حد بيوعد ويقول خلاص انا تبت ورجعت ويعد مانفسه ويوعد ربنا انه لازم هيلتزم
    واكن الكلام دخل من ناحيه وخرج من الناحيه التانيه بستغرب فعلا
    يبقي ايه فايدة اعادنا ع النت وقرايتنا للتوبيكات لما هيه مش بتخلينا نغير شيء من اللي بنعمله لما هيه مش بتضيفلنا حاجة
    ولا بعدها بنقرر نعيش حياة تانيه غير اللي احنا عليها
    انا هقلكم ع حديث اسمعوه بقلوبكم بجد
    الحديث سمعته كتير ان من صلي الفجر في جماعه فهو في ذمه الله وفيه روايه تانيه بتقول من صلي الفجر فهو في ذمه الله وماذكرش انه لازم يكون في جماعه
    بالله عليكم صلاة نحافظ عليها ع وقتها ونصليها ونحسنها كويس
    ونبقي باقي اليوم في ذمه ربنا يعني خارجين من بيتنا مفيش شيء ممكن يخوفنا ولا يزعجنا
    يااااااه متخيلين معايا احنا في ذمه ربنا .... ربنا بيوعدنا اننا في ذمته ياااااه الله ع معني الكلمه هل تشعروها فعلا
    بصراحه انا مش عارفه اقول ايه لاني مش محتاجه كلام اقنعكم بيه ان الصلاة دي لازم نصليها ع وقتها
    مش محتاجة احاديث وكلام اقوله لانك انت انسان واذا ماكنتش من جواك هتقرر انك تتغير يبقي ولا كلام الدنيا كله هيفيدك
    لو مكنتش من جواك ناوي ع التغيير يبقي انا بنادي ومحدش هيسمعني
    انا مش هتكلم كتير وهسكت عن الكلام
    بس ياتري هندخل هنا نتعاهد اننا نبتدي صفحه جديدة في العبادة ولالا
    ياتري هتيجوا نتعاهد ونتواعد اننا يارب مش هنسيب صلاة الفجر
    هتيجوا نجتمع كلنا ع حاجة نحس بيها فعلا ان اجتماعنا ليه قيمه
    مش عاوزة حد خالص يرد ويقوللي مرسي ع التوبيك مش عاوزة اسمع الجمله دي خالص
    عاوزة بس اللي يدخل يتعاهد ونتعاهد كلنا اننا مش هنسيب الفجر تاني
    واذا كان حد فعلا مستمر عليه ع وقته يشجعنا ويتعاهد معانا انه بأذن الله مستمر
    انا عاوزاها كدة فعل جماعي لان الفعل الجماعي بيكون فيه تشجيع
    وبجد كل انسان هايدخل التوبيك ويرد ويوعد بالاستمرا هيكون ليه ثواب انه هيشجع ناس تانيه تجتمع معانا
    مش عاوزة حد يقول عليا داعيه اسلاميه واني بوعظ لاني مجرد انسانه عاديه زيكم
    بس حاولت بكلامي اننا نجتمع مع بعض ع شيء يقربنا من ربنا شوية
    تعالوا في مرة واحدة نجتمع ع العبادة ماحنا طول عمرنا بنجتمع في الهزار واللعب والغنا وكله بيكون مبسوط
    ياتري توبيك زي دة هيتكتب ليه النور معاكم والنجاح
    انا خلاص خلصت كلامي
    بس توبيكاتي ماخلصتش وردوي عليكم مستنياكم لاننا هناقش كتير جوة التوبيك
    واتمني الجميع يستمر في رؤويه الردود
    عشان فيها اكيد هيكون اضافه واللي عنده اي ملاحظه انا ارحب بيه بكل سرور
    لان التوبيك مش بتاعي التوبيك بتاعنا كلنا
    والعبادة لينا كلنا

تحياتي لكم
    اسماء التي تحبكم دوما في الله
    في انتظار الموضوع القادم عن مشكله من مشاكل بلادي
    وبرده احنا اللي هنجتمع عليها واتمني نعمل حاجة
    مستنيه شباب المستقبل
    اهلاويه موووووت
    اهلاويه موووووت
    مراقبه الفئه الرياضيه
    مراقبه الفئه الرياضيه

انثى
    نقاط تميز العضو من خلال تقييم مواضيعه من الاعضاء : 25

اول توبيك ... اكيد الحياه هتبقي احلي بس لازم نتعاهد مع بعض كلنا Empty رد: اول توبيك ... اكيد الحياه هتبقي احلي بس لازم نتعاهد مع بعض كلنا

مُساهمة من طرف اهلاويه موووووت الخميس 13 نوفمبر 2008, 11:35 pm

والله يا اسماء الموضوع فعلا رائع
    وانا بنادى معاكى انه البدايه والعهد ان شاء الله من هنا
    لكل من تكاسل عن صلاه الفجر لازم يكون عندنا الاراده القويه
    ولكل من تارك صلاه الفجر لو واظب اسبوع فى ادائها
    لا اظن انه يتركها ابدا
    اهم حاجه هى الالتزام فى الدين واول ما يتحاسب الانسان على الصلاه

كم من أجور ضيعتها يوم نمت عن صلاة الفجر كم حسنات ضيعتها يوم سهوت عن صلاة الفجر او أخرتها كم من كنوز فقدتها يوم تكاسلت عن صلاة الفجر

انها صلاة مباركة مشهودة اقسم الله بوقتها فقال((والفجر و ليال عشر))

كما قال رسولنا الكريم- صلى الله عليه وسلم - :
    ((ركعتا الفجر خير من الدنيا وما فيها))

قال صلى الله عليه وسلم : ((يتعاقبون فيكم ملائكة بالليل وملائكة بالنهار ويجتمعون في صلاة الصبح والعصر ثم يعرج الذين باتوا فيكم فيسألهم الله وهو أعلم كيف وجدتم عبادي فيقولون تركناهم وهم يصلون وأتيناهم وهم يصلون )) فيا عبد الله يا من تحافظ على صلاة الفجر سيرفع اسمك إلى الملك جل وعلا ألا يكفيك فخرا وشرفا !!!؟؟

وقال صلى الله عليه وسلم : (( ليس صلاة أثقل على المنافقين من صلاة العشاء والفجر ولو يعلمون ما فيهما لأتوهما ولو حبواً ))

قال تعالى : (( فويل للمصلين الذين هم عن صلاتهم ساهون))
    اهلاوية حتي الموت
    اهلاوية حتي الموت

انثى
    المزاج : رب معصية اورثت في القلب انكسارا خير من طاعة اورثت في القلب استكبارا .. رحماك ربي انني احبك

اول توبيك ... اكيد الحياه هتبقي احلي بس لازم نتعاهد مع بعض كلنا Empty رد: اول توبيك ... اكيد الحياه هتبقي احلي بس لازم نتعاهد مع بعض كلنا

مُساهمة من طرف اهلاوية حتي الموت الخميس 13 نوفمبر 2008, 11:42 pm

بجد يافدوي جزاكي الله كل خير
    الاحاديث اللي قلتيها روووووووووووعه جميله جدااااااا
    انا عارفاهم كلهم وكل مااقراهم عنيا تدمع مش عارفه ازاي فعلا بنقصر في حاجة زي دي
    نفسي بس نقرا بقلوبنا ونقول هنتغير
    وكدة العدد اتنين انا وانتي
    هل من مزيد ياجماعه
    تويتي أهلاوية بجنون
    تويتي أهلاوية بجنون
    اهلاوى صميم
    اهلاوى صميم

انثى
    المزاج : لا اله الا انت سبحانك اني كنت من الظالمين
    نقاط تميز العضو من خلال تقييم مواضيعه من الاعضاء : 2

مُساهمة من طرف تويتي أهلاوية بجنون الجمعة 14 نوفمبر 2008, 1:40 am

لا انتوا مش اتنين بس
    انا معاكوا
    وان شاء الله هنبقى اكتر واكتر
    بس انا هاقول تجربتي ف الموضوع ده
    انا واصحابي بجد بنرن ع بعض عشان نقوم نصلي
    ومش بنسكت رنة ولا اتنين
    احنا بنزهق بعض عشان نقوم
    وعشان تقوموا اقولكوا ع حاجة متجربة كل يوم
    قبل ماتناموا
    اقروا العشر ايات الاخيرة من سورة الكهف وانتوا هتصحوا ع الاذان بالظبط
    اما حكاية انك تقوم تصلي دي فهي بقي من عندك انت
    انت وارادتك
    المهم ان انت صحيت
    وجزاكي الله عنا كل خير يا اسماء
    رانونا
    رانونا

انثى
    العمل/الترفيه : القراء فى الدين \ والمواقع الدينية
    المزاج : متقلب \وحزين اوىىىىىىى
    نقاط تميز العضو من خلال تقييم مواضيعه من الاعضاء : 8

مُساهمة من طرف رانونا الجمعة 14 نوفمبر 2008, 2:45 am

ميرسى يا اسما على التوبيك الجميل اوى
    وانا الحمد لله مواضب عليها دوما صلاة الفجر
    الاوال مكنتش بصلى ولا ركعة بس الحمد لله
    من ساعة متحجبت وبقيت اصلى حسيت بطعم الفرحة
    فى الصلاة وكمان مش صلاة الفجر بس اللى نواضب عليها فى
    وقتها كل الفروض وياريت وانتو بتصلو تدعوالى بس انى اصلى العشاء
    فى معادها دى بس الوحيدة اللى باءخرها مقتنع انى برتاح لما بصليها متاءخر
    وفعلا ببقى مرتاح لما بصليها متاءخر بس من ساعة مجربت اصليها فى معادها
    لقيتها حلوة اوى ادعوالى اواظب على صلاة العشاء فى وقتها وكمان تدعوالى انى
    اصلى قيام ليل واواظب علية كمان لانى بجد نفسى اواظب عليها على طوال وان شاء الله
    انا نويت انى هصليها وكمان اللى حببنى فى الصلاة اكتر لما صليت التراويح رمضان اللى فات
    وكانت اول مرة فى حياتى اصليها وكانت جميلة اوى وعيزة اقولكو حاجة بصراحة انا اول مرة اتخل جامع واصلى فية كانت ساعة وفاة ماما الله يرحمها ومكنتش اعرف انى اول مرة اصلى فى الجامع تكون صلاة الجنازة على ماما وكانت اول مرة اصليها على حد وكانت اول مرة اصلى فى الجامع والحمد لله من ساعتها والحمد لله وظبت اكتر على الصلاة والحمد لله كترت من الصيام كمان ربنا يوفقك يا اسماء وبضم صوتى وقلبى معاكى وربنا يقوينا جميعا على الصلاة والعبادةوياريت كلتا نسمع ومنشوف برنامج مصطفى حسنى هنتعلم منة حاجات كتير اوى انا شخصية بتعلم منة وبستفاد منة كتير اوى وغير فية حاجات كتير اوى ربنا يحفظنا جميعا ويتقبل منا ومن امة محمد صلاتنا جميعا
    سورى انى طوالت عليكى بس توبيك جميل اوى ومعرفش جبت الكلام دى كلة منين طلع لوحدة
    ربنا يجعلة فى ميزان حسناتك يارب
    اهلاوية حتي الموت
    اهلاوية حتي الموت

انثى

مُساهمة من طرف اهلاوية حتي الموت الجمعة 14 نوفمبر 2008, 11:26 am

بجد جزاكم الله كل خير
    ولي عودة للتعليق
    واحنا كدة عددنا كام !!! 4 يااااه اربعه بس عاوزة تفاعل اكتر
    نونا حب
    نونا حب
    عضو جديد
    عضو جديد

انثى
    نقاط تميز العضو من خلال تقييم مواضيعه من الاعضاء : 0

مُساهمة من طرف نونا حب الجمعة 14 نوفمبر 2008, 1:06 pm

اولا مرسي علي الفكرة يا قمر

ثانيا:بالنسبة لموضوعك هو فعلا موضوع مهم وانا عن نفسي ولله الحمد كل يوم بصلي الفجر حاضر وبجد بحس اني مستريحة نفسيا وانا راحة المدرسة ومصلية الفجر حاضر
    بس علي فكرة اكيد بيبقي في اسباب لتأخير اداة الصلاة يعني مثلا انا في المدرسة الضهر بيأذن اتناء الحصص واضطر اني اصليه لما ارجع البيت
    تقبلي مروري
    sagda
    sagda

انثى
    العمل/الترفيه : student in business english
    المزاج : كفانى فخرا وعزة ان اكون امة لله
    نقاط تميز العضو من خلال تقييم مواضيعه من الاعضاء : 3

مُساهمة من طرف sagda الجمعة 14 نوفمبر 2008, 2:24 pm

يااااااااااااااااااااااااااااااااة بجد جزاكى الله خيرا يا اسماء وربنا يثيبك على هذا الموضوع انا طبعا معاكى والله ما اروع الصلاة فعلا يعنى يا جماعة دى ابسط حاجة ممكن نعملها فعلا دلى الف باء الاسلام الصلاة ع اوقاتها 5 دقايق كتير ع الى خلقك ربنا مستخلفنا فى الارض علشان نئدى الرسالة الى خلقنا على شنها وهى تعمير الارض وعبادة الخالق سبحانة بجد والله صلاة الفجر مشهودة من الملائكة هيا وصلاة العصر تخيل ان ملائكة الليل لما تطلع لربنا ويقولهم ما الشىء الذى تركتم عبادى علية يقولوا تركناهم يصلوا ولا عايزهم يقلوا للملك القدير اية تركتة وهو نائم
    لا يبالى ما انتا لو فيلم بتحبة بتعد تتفرج علية وتبقى هتموت وتنام وعادى جدا بس هتفرج ع الحتة دى بس فعينى الا نستحى من الله وهو يرانا ويسمع كلامنا وسرنا وعالانيتنا يا جماعة كلنا عايزين نتواعد ان احنا ميفوتناش فجر بعد النهاردة ان شاء الله ونذكر بعض والى يفوتة الفجر يدفع حنية فى يومها صدقة وخذوا من انفسكم صدقات تطهركم
    (وقرءان الفجر ان قرءان الفجر كان مشهودا)
    اهلاوية حتي الموت
    اهلاوية حتي الموت

انثى

مُساهمة من طرف اهلاوية حتي الموت الجمعة 14 نوفمبر 2008, 3:07 pm

بجد جزاكم الله كل خير
    ونورتم بجد
    يعني كدة العدد بيزيد بس ياجماعه خلي بالكم
    احنا كدة متواعدين اننا هنصلي الفجر كلنا
    وحلوة اوي فكرتك ياسجدة بتاع الصدقه
    بجد منورين
    ولي عودة مرة اخري
    اهلاوية حتي الموت
    اهلاوية حتي الموت

انثى

مُساهمة من طرف اهلاوية حتي الموت الأحد 16 نوفمبر 2008, 12:23 am

تويتي أهلاوية بجنون كتب:لا انتوا مش اتنين بس
    انا معاكوا
    وان شاء الله هنبقى اكتر واكتر
    بس انا هاقول تجربتي ف الموضوع ده
    انا واصحابي بجد بنرن ع بعض عشان نقوم نصلي
    ومش بنسكت رنة ولا اتنين
    احنا بنزهق بعض عشان نقوم
    وعشان تقوموا اقولكوا ع حاجة متجربة كل يوم
    قبل ماتناموا
    اقروا العشر ايات الاخيرة من سورة الكهف وانتوا هتصحوا ع الاذان بالظبط
    اما حكاية انك تقوم تصلي دي فهي بقي من عندك انت
    انت وارادتك
    المهم ان انت صحيت
    وجزاكي الله عنا كل خير يا اسماء

تويتي نورتيىىىىىىىىىىىىىىى
    حلوة اوووي فكرة الرن دي لحد ماتقومي
    وانا واصحابي برده بنرن ع بعض وهيه فكرة جميله اننا بنتعاون ونجتمع كلنا ع حاجة جميله زي دي
    وحلوة برده اننا نقرا اخر عشر ايات من سورة الكهف
    هطبقها باذن الله وياريت الجميع يعملها معانا
    ياهلا بكل فكرة وكل حاجة تقوليها حببتي
    وياللا ياجماعه فين الارادة والعزيمه

وفييييييييين الردووووووووووووووووود !!!!!!!!!
    اهلاوية حتي الموت
    اهلاوية حتي الموت

انثى

مُساهمة من طرف اهلاوية حتي الموت الخميس 20 نوفمبر 2008, 11:25 pm

رانونا كتب:ميرسى يا اسما على التوبيك الجميل اوى
    وانا الحمد لله مواضب عليها دوما صلاة الفجر
    الاوال مكنتش بصلى ولا ركعة بس الحمد لله
    من ساعة متحجبت وبقيت اصلى حسيت بطعم الفرحة
    فى الصلاة وكمان مش صلاة الفجر بس اللى نواضب عليها فى
    وقتها كل الفروض وياريت وانتو بتصلو تدعوالى بس انى اصلى العشاء
    فى معادها دى بس الوحيدة اللى باءخرها مقتنع انى برتاح لما بصليها متاءخر
    وفعلا ببقى مرتاح لما بصليها متاءخر بس من ساعة مجربت اصليها فى معادها
    لقيتها حلوة اوى ادعوالى اواظب على صلاة العشاء فى وقتها وكمان تدعوالى انى
    اصلى قيام ليل واواظب علية كمان لانى بجد نفسى اواظب عليها على طوال وان شاء الله
    انا نويت انى هصليها وكمان اللى حببنى فى الصلاة اكتر لما صليت التراويح رمضان اللى فات
    وكانت اول مرة فى حياتى اصليها وكانت جميلة اوى وعيزة اقولكو حاجة بصراحة انا اول مرة اتخل جامع واصلى فية كانت ساعة وفاة ماما الله يرحمها ومكنتش اعرف انى اول مرة اصلى فى الجامع تكون صلاة الجنازة على ماما وكانت اول مرة اصليها على حد وكانت اول مرة اصلى فى الجامع والحمد لله من ساعتها والحمد لله وظبت اكتر على الصلاة والحمد لله كترت من الصيام كمان ربنا يوفقك يا اسماء وبضم صوتى وقلبى معاكى وربنا يقوينا جميعا على الصلاة والعبادةوياريت كلتا نسمع ومنشوف برنامج مصطفى حسنى هنتعلم منة حاجات كتير اوى انا شخصية بتعلم منة وبستفاد منة كتير اوى وغير فية حاجات كتير اوى ربنا يحفظنا جميعا ويتقبل منا ومن امة محمد صلاتنا جميعا
    سورى انى طوالت عليكى بس توبيك جميل اوى ومعرفش جبت الكلام دى كلة منين طلع لوحدة
    ربنا يجعلة فى ميزان حسناتك يارب

الله عليكي يا رانيا ربنا يقويكي حببتي ع العبادة ويجمعنا كلنا في جناته ودايما نجتمع ع فعل الخير
    وطولي براحتك في التوبيكات بتاعتي ههههههههه اصلي بحب الرد يكون كبير عشان بحس انه من القلب وان
    اللي دخل اتأثر فعلا بالكلام
    وبرنامج مصطفي حسني ياريت تقوليلنا الساعه كام
    انا عن نفسي بحب اسمعله جدا وهوة شخصيه فعلا روعه وبيقدم الدين بطريقه جميله تخلينا نحب نقرب منه
    بس قوليلي ميعاده امتي عشاتن انا بشوفه بالصدفه ونفسي اواظب عليه
    وحلو اوي بجد الحجات اللي قولتي عليها
    جزاكي الله كل خير رانيا وربنا معاكي ويقويكي
    BONBONAYA
    BONBONAYA

انثى
    الموقع : https://ahly-123.ahlamontada.com/profile.forum?mode=editprofile
    العمل/الترفيه : النــــــــــت
    المزاج : الإبتسامة ... إنها لا تستغرق لحظة لكن ذكراها يبقى لآخر العمر
    نقاط تميز العضو من خلال تقييم مواضيعه من الاعضاء : 7

مُساهمة من طرف BONBONAYA الجمعة 21 نوفمبر 2008, 1:07 am

جزاكىىىىى الله كل خير ياسوما
    الفكرة جمييييلة اوى
    ولكن انا بصراحة شديدة مش مواظبة ع صلاة الفجر فى وقتها
    بس اصل الواحد بيرجع بعد مايقوم الفجر يقوم الساعة 6 الصبح
    فببقى مش قادرة اقوم اساسا ولكن طبعاا دى مش حجة تنفع ولا هتشفعلى يوم القيامة
    بس وعد منى ان شاء الله انى هبتدى اواظب ع صلاة الفجر فى وقتها
    وربناااا يعناااااااا ياررررررررررررررب على العبادة باكمل وجه
    وانا استفدت جدا من الموضوع وهحاوووووول انشره كمان معاكى بين اصحابى و
    الناس اللى اعرفهم
    وجعله الله فى ميزان حسناتك
    اهلاوية حتي الموت
    اهلاوية حتي الموت

انثى

مُساهمة من طرف اهلاوية حتي الموت الجمعة 21 نوفمبر 2008, 1:11 am

اوه يا بوسي
    بجد جزاكي الله كل خير وربنا يوفقك وردك فرحني اوي بجد
    وعاوزة اقلك اني انا واصحابي كمان بنرن ع بعض ساعه الفجر
    ربنا يوفقك وتعرفوا تعملوا دة وتقوموا تصلوا
    وابقي قوليلي بقي عملتوا ايه
    نورتي يا قمر
    اهلاوية حتي الموت
    اهلاوية حتي الموت

انثى

مُساهمة من طرف اهلاوية حتي الموت الجمعة 21 نوفمبر 2008, 5:39 pm

نونا حب كتب:اولا مرسي علي الفكرة يا قمر

ثانيا:بالنسبة لموضوعك هو فعلا موضوع مهم وانا عن نفسي ولله الحمد كل يوم بصلي الفجر حاضر وبجد بحس اني مستريحة نفسيا وانا راحة المدرسة ومصلية الفجر حاضر
    بس علي فكرة اكيد بيبقي في اسباب لتأخير اداة الصلاة يعني مثلا انا في المدرسة الضهر بيأذن اتناء الحصص واضطر اني اصليه لما ارجع البيت
    تقبلي مروري

اكيد الواحد بيبقي مرتاح جدا لما يصلي الفجر ربنا يثبتك يارب
    وبالنسبه لموضوع تأخير الصلاة يعني هقللك ممكن تحاولي تصليه في المدرسه لو الظروف مناسبه
    لكن عموما اهم حاجة انك ماتأخريش صلاة بأيدك وتكسلي
    ونورتي التوبيك يانونا وان شاء الله تستمري معانا الاسبوع القادم
    Abeer
    Abeer
    مديره المنتدى الاهلاوى الاول
    مديره المنتدى الاهلاوى الاول

انثى
    نقاط تميز العضو من خلال تقييم مواضيعه من الاعضاء : 21

مُساهمة من طرف Abeer الجمعة 21 نوفمبر 2008, 7:30 pm

شكرااا ليكي اسماء ع التوبيك الجمييل

وانا الحمدلله مواضبة ع صلاوتي الخمس وخصوصا صلاة الفجر حاضر لما فيهاا من ثواب واجر وفوائد جسدية ونفسية فقد أخبر العلماء أن هناك ريحآ تهب في ساعات الفجر الأولى لا شبيه لها في أي ساعة من ساعات الليل أو النهار، تلطف الجو تلطيفآ حسنآ ومؤثرآ يحسه الانسان إحساسآ كاملآ
    وفي الوقت الذي يستجيب فيه المؤمن لنداء ربه ، من صلاة الفجر ، يستنشق نسمات الفجر الرخيّة المعبأة بغاز الاوزون في الجو الذى يعطى الجسم لذة ونشوة ، وصحة وعافية

وصدق رسول الله صلى الله عليه وسلم الذي دعا لأمته قائلآ : { اللهم بارك لأمتي في بكورها }

جزاكي الله خيرااا وجعله في ميزان حسناتك دكتورة اسماء ..
    رانونا
    رانونا

انثى
    العمل/الترفيه : القراء فى الدين \ والمواقع الدينية
    المزاج : متقلب \وحزين اوىىىىىىى
    نقاط تميز العضو من خلال تقييم مواضيعه من الاعضاء : 8

مُساهمة من طرف رانونا الجمعة 21 نوفمبر 2008, 7:54 pm

ميرسى ليكى يا اسما على ردك الجميل اوى
    وحلقات مصطفى حسنى كل جمعة الساعة 8 مساءا بتوقيت القاهرة وبيتذاع مباشر
    والاعادة الجمهة بليل الساعة واحدة بليل
    والاعادة التانية السبي الساعة 12 او 1 الظهر مش متاءكدة منة بالظبط
    اهلاوية حتي الموت
    اهلاوية حتي الموت

انثى

مُساهمة من طرف اهلاوية حتي الموت الأحد 23 نوفمبر 2008, 1:18 pm

Abeer كتب:شكرااا ليكي اسماء ع التوبيك الجمييل

وانا الحمدلله مواضبة ع صلاوتي الخمس وخصوصا صلاة الفجر حاضر لما فيهاا من ثواب واجر وفوائد جسدية ونفسية فقد أخبر العلماء أن هناك ريحآ تهب في ساعات الفجر الأولى لا شبيه لها في أي ساعة من ساعات الليل أو النهار، تلطف الجو تلطيفآ حسنآ ومؤثرآ يحسه الانسان إحساسآ كاملآ
    وفي الوقت الذي يستجيب فيه المؤمن لنداء ربه ، من صلاة الفجر ، يستنشق نسمات الفجر الرخيّة المعبأة بغاز الاوزون في الجو الذى يعطى الجسم لذة ونشوة ، وصحة وعافية

وصدق رسول الله صلى الله عليه وسلم الذي دعا لأمته قائلآ : { اللهم بارك لأمتي في بكورها }

جزاكي الله خيرااا وجعله في ميزان حسناتك دكتورة اسماء ..

ماشاء الله عليكي عبير
    ربنا يثبتك ويوفقك ومرسي اوي ع التشجيع
    وكلامك الجميل دة وفعلا احلي جو الجو دة واحلي فترات اليوم
    ربنا يوفقنا ويهدينا جميعا ويثبتنا
    نورتيىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىى
    najlaa
    najlaa

نقاط تميز العضو من خلال تقييم مواضيعه من الاعضاء : 0

مُساهمة من طرف najlaa الأحد 23 نوفمبر 2008, 1:40 pm

جزاكي الله خيرا سمسمة ع الموضوع
    بجد الي زيك خلصوا في البلد Very Happy
    و انا الحمد لله بصلي صلاة الفجر
    بس بصراحة مش دايما بصليها في وقتها
    بس ان شاء الله ان شاء الله هصليها في وقتها من يوم ورايح Smile
    ميرسي ليكي مرا تانية
    اهلاوية حتي الموت
    اهلاوية حتي الموت

انثى

مُساهمة من طرف اهلاوية حتي الموت الأحد 23 نوفمبر 2008, 1:50 pm

واووووووووووووو نجلاااااااااااااااااا حببتي
    عنيا دمعت اويىىىىىىىىىىىىىىىىىى من كلمتك
    خلاص هنتغير سوااااااااااااا مع بعض
    والله انتوا ناس جميله وكلكم مليانين خير واي حاجة بتخلينا نتأثر ونرجع لربنا ونغير من حياتنا
    حببتي ربنا يخليكي
    عاوزة اقلك اني كنت زيك بصلي الفجر وبقطع لظرف او لاخر
    صحيح الكام سنه الاخيرة كنت بلتزم بيه اكتر بس ممكن تبصي تلاقيني قطعت
    لكن انا معاكوا واحنا مع بعض هنغير حجات كتير وهنعمل حجات كتير بس ساعدونيىىىىىىىىىىى وانا عندي افكار كتير
    انا مانزلتش توبيك الاسبوع دة عشان لسه التوبيك دة ماخدش الحق اللي يستحقه
    لااااااااااااااااااااااازم كلنا نشارك فيه
    يارب يكتر من امثالك يا نجلا
    نوجه انا بحبك اوىىىىىىىىىىى وانا انسانه عاديه والله
    بس شجعوني وانا هطلع اللي جوايا عشان اللي جوايا كتييييييييييييييييييييييييييييييير
    نورتي
    اهلاوية حتي الموت
    اهلاوية حتي الموت

انثى

مُساهمة من طرف اهلاوية حتي الموت الأحد 23 نوفمبر 2008, 2:40 pm

رانونا كتب:ميرسى ليكى يا اسما على ردك الجميل اوى
    وحلقات مصطفى حسنى كل جمعة الساعة 8 مساءا بتوقيت القاهرة وبيتذاع مباشر
    والاعادة الجمهة بليل الساعة واحدة بليل
    والاعادة التانية السبي الساعة 12 او 1 الظهر مش متاءكدة منة بالظبط

جزاكي الله كل خير يارانيا
    وياريت كلنا نشوفه
    وياريت اشوف تفاعل اكتر من الجميع عشان اواصل وانزل ليكم التوبيك التاني
    مرسي للجميع
    جزاكم الله كل خير ويارب دايما ع الخير مجتمعين
    اهلاوية حتي الموت
    اهلاوية حتي الموت

انثى

مُساهمة من طرف اهلاوية حتي الموت الخميس 27 نوفمبر 2008, 12:31 am

sagda كتب:يااااااااااااااااااااااااااااااااة بجد جزاكى الله خيرا يا اسماء وربنا يثيبك على هذا الموضوع انا طبعا معاكى والله ما اروع الصلاة فعلا يعنى يا جماعة دى ابسط حاجة ممكن نعملها فعلا دلى الف باء الاسلام الصلاة ع اوقاتها 5 دقايق كتير ع الى خلقك ربنا مستخلفنا فى الارض علشان نئدى الرسالة الى خلقنا على شنها وهى تعمير الارض وعبادة الخالق سبحانة بجد والله صلاة الفجر مشهودة من الملائكة هيا وصلاة العصر تخيل ان ملائكة الليل لما تطلع لربنا ويقولهم ما الشىء الذى تركتم عبادى علية يقولوا تركناهم يصلوا ولا عايزهم يقلوا للملك القدير اية تركتة وهو نائم
    لا يبالى ما انتا لو فيلم بتحبة بتعد تتفرج علية وتبقى هتموت وتنام وعادى جدا بس هتفرج ع الحتة دى بس فعينى الا نستحى من الله وهو يرانا ويسمع كلامنا وسرنا وعالانيتنا يا جماعة كلنا عايزين نتواعد ان احنا ميفوتناش فجر بعد النهاردة ان شاء الله ونذكر بعض والى يفوتة الفجر يدفع حنية فى يومها صدقة وخذوا من انفسكم صدقات تطهركم
    (وقرءان الفجر ان قرءان الفجر كان مشهودا)

يااااااااااااااااااااااه عليكي انتي يا ايه
    اولا انا عاوزة اقلك انك وحشتيني اوووووووووووووووووووووووووي
    ثانيا جزاكي الله خيرا ع كلامك وع احساسك وتفاعلك وانتي انسانه ماشاء الله عليكي
    بفتخر انك بتعتبريني اختك وانا كمان بحبك في الله كتير
    وياريت كل الناس يشجعوا كدة زيك
    وكان نفسي يكون عددنا اكتر من كدة
    عشان فيه ناس ردت في التوبيك الاول ودة لا
    بس عموما اتمني اي حد يتغير من اي كلمه يسمعها هنا وربنا يثبتنا جميعا
    ايه بجد كم يسعدني مرورك عه توبيكاتي
    نورتيىىىىىىىىىىى
    واتمني تواصلك معايا كدة ع طول ع الاقل حاجة نعرف نجتمع فيها بدال ماحنا بنلف ندور ع بعض انا وانتي هههه
    نورتي
    اهلاوية حتي الموت
    اهلاوية حتي الموت

انثى

مُساهمة من طرف اهلاوية حتي الموت الأربعاء 03 ديسمبر 2008, 12:32 am

https://ahly-123.ahlamontada.com/montada-f20/topic-t14258.htm

دة لينك تاني توبيك
    فين النشاط ياقوم هههههههههه

ياتري فيه حد لسه بيسيب الفجر !!!!!!!!!!!!!!!
    yazzan
    yazzan
    مشرف فى المنتدى الاهلاوى
    مشرف فى المنتدى الاهلاوى

ذكر
    المزاج : القدر يقف امامنا ولكن لا نستطيع ان ان نقف نحن امامه
    نقاط تميز العضو من خلال تقييم مواضيعه من الاعضاء : 17

مُساهمة من طرف yazzan الأربعاء 03 ديسمبر 2008, 10:24 am

شكرا اسماء بجد بجد على التوبيك
    وانا الحمدلله بصلي الفجر وبروح المسجد قبل ما يأذن بنص ساعه
    وانا مينفعش اني مصليش الفجر يعني لما كنت تعبان ومبقدرش اتحرك خالص وكنت مبقدرش اصلي الفجر كنت بقرف من نفسي اوى ولما خرجت من المستشفى بقيت بصمم اني اروح المسجد برغم اني بكون تعبان
    يمكن انا الحاجه الي بتخليني انام وانا حاسس اني طاهر ونضيف وفرحان هي صلاة الفجر وانا بجد بجد معاكي
    لازم بجد كل الي مبيصليش الفجر في مواعيده او الصلاوات الخمس عامة في مواعيدها ان بقوله جرب
    ايوه جرب تصلي الفجر في معاده وتواظب عليه شوف قد ايه هتتغير حياتك
    وبجد جزاكي الله خيرا يا اسماء على التوبيك
    وصدقيتني كتييييييييييير اوى هيدعولك ونا اولهم Smile
    وزي ما نجلا قات فعلا الي زيك خلصوا في الزمن ده وبقى قليل اوى
    يارب يحميكي ويخليكي ويبعد عنك اي سؤ
    وشكرا
    اهلاوية حتي الموت
    اهلاوية حتي الموت

انثى

مُساهمة من طرف اهلاوية حتي الموت الأربعاء 03 ديسمبر 2008, 8:49 pm

yazzan كتب:
    شكرا اسماء بجد بجد على التوبيك
    وانا الحمدلله بصلي الفجر وبروح المسجد قبل ما يأذن بنص ساعه
    وانا مينفعش اني مصليش الفجر يعني لما كنت تعبان ومبقدرش اتحرك خالص وكنت مبقدرش اصلي الفجر كنت بقرف من نفسي اوى ولما خرجت من المستشفى بقيت بصمم اني اروح المسجد برغم اني بكون تعبان
    يمكن انا الحاجه الي بتخليني انام وانا حاسس اني طاهر ونضيف وفرحان هي صلاة الفجر وانا بجد بجد معاكي
    لازم بجد كل الي مبيصليش الفجر في مواعيده او الصلاوات الخمس عامة في مواعيدها ان بقوله جرب
    ايوه جرب تصلي الفجر في معاده وتواظب عليه شوف قد ايه هتتغير حياتك
    وبجد جزاكي الله خيرا يا اسماء على التوبيك
    وصدقيتني كتييييييييييير اوى هيدعولك ونا اولهم Smile
    وزي ما نجلا قات فعلا الي زيك خلصوا في الزمن ده وبقى قليل اوى
    يارب يحميكي ويخليكي ويبعد عنك اي سؤ
    وشكرا

انا بصراحه مش عارفه اعلق وارد علي كلامك اقول ايه
    بس بجد ربنا يوفقك ويفرحك يارب ولساني عاجز عن شكرك
    وابقي ادخل بقي التوبيك التاني
    مرسيىىىىىىىىىىىىى اوووووووووووووووي بجد
    نورت التوبيك

الوقت/التاريخ الآن هو الثلاثاء 07 مايو 2024, 11:59 am