المنتدى الاهلا وى الاول

(ايها الزائر )(رساله هامه اليك )(ادخل وشارك بعضويه معنا فى الاهلاوى)

(مميزات العضويه كثيره جدا)(ستشاهد اشياء لن تشاهدها وانت زائر)

(اضغط على تسجيل وسجل عضويتك معنا )(وان كنت عضو اضغط على دخول فورا؟)

احنا فى انتظاركم (يلا بسرعه

انضم إلى المنتدى ، فالأمر سريع وسهل

المنتدى الاهلا وى الاول

(ايها الزائر )(رساله هامه اليك )(ادخل وشارك بعضويه معنا فى الاهلاوى)

(مميزات العضويه كثيره جدا)(ستشاهد اشياء لن تشاهدها وانت زائر)

(اضغط على تسجيل وسجل عضويتك معنا )(وان كنت عضو اضغط على دخول فورا؟)

احنا فى انتظاركم (يلا بسرعه

المنتدى الاهلا وى الاول

هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.
المنتدى الاهلا وى الاول

عيش الكوره شجع الاهلي

المتواجدون الآن ؟

ككل هناك 46 عُضو متصل حالياً :: 0 عضو مُسجل, 0 عُضو مُختفي و 46 زائر

لا أحد

أكبر عدد للأعضاء المتواجدين في هذا المنتدى في نفس الوقت كان 766 بتاريخ الأربعاء 05 مايو 2021, 9:27 am

المواضيع الأخيرة

» الاهلي يقدر..كيان الأبطال لايموت
جالي احساس معين جيت اكتب طلع الموضوع دة مش عارفه هوة ايه بالظبط بس ادخلوا وقولولي !!!! Emptyالإثنين 25 سبتمبر 2017, 7:56 am من طرف الاهلى

» العاب روحانيه ادخل مش هتندم
جالي احساس معين جيت اكتب طلع الموضوع دة مش عارفه هوة ايه بالظبط بس ادخلوا وقولولي !!!! Emptyالأربعاء 28 مايو 2014, 12:39 am من طرف mays

» لعبه ايه امنيتك
جالي احساس معين جيت اكتب طلع الموضوع دة مش عارفه هوة ايه بالظبط بس ادخلوا وقولولي !!!! Emptyالسبت 03 مايو 2014, 12:06 am من طرف mays

» انا عضوه جديده
جالي احساس معين جيت اكتب طلع الموضوع دة مش عارفه هوة ايه بالظبط بس ادخلوا وقولولي !!!! Emptyالسبت 03 مايو 2014, 12:02 am من طرف mays

» لعبة الاوامر
جالي احساس معين جيت اكتب طلع الموضوع دة مش عارفه هوة ايه بالظبط بس ادخلوا وقولولي !!!! Emptyالثلاثاء 29 أبريل 2014, 5:54 pm من طرف mays

» والله دي لعبه هتجنني
جالي احساس معين جيت اكتب طلع الموضوع دة مش عارفه هوة ايه بالظبط بس ادخلوا وقولولي !!!! Emptyالثلاثاء 29 أبريل 2014, 5:47 pm من طرف mays

» قصة لمن يريد التزوج
جالي احساس معين جيت اكتب طلع الموضوع دة مش عارفه هوة ايه بالظبط بس ادخلوا وقولولي !!!! Emptyالثلاثاء 29 أبريل 2014, 5:32 pm من طرف mays

» اختبر شخصيتك ادخلوو لايفوتكم
جالي احساس معين جيت اكتب طلع الموضوع دة مش عارفه هوة ايه بالظبط بس ادخلوا وقولولي !!!! Emptyالثلاثاء 29 أبريل 2014, 5:29 pm من طرف mays

» الجائزة 1000 جنية يلا مستنين اية
جالي احساس معين جيت اكتب طلع الموضوع دة مش عارفه هوة ايه بالظبط بس ادخلوا وقولولي !!!! Emptyالثلاثاء 29 أبريل 2014, 5:25 pm من طرف mays

» اكلات خفيفة وسريعة التحضير
جالي احساس معين جيت اكتب طلع الموضوع دة مش عارفه هوة ايه بالظبط بس ادخلوا وقولولي !!!! Emptyالثلاثاء 29 أبريل 2014, 5:22 pm من طرف mays

» تعارف عضو زملكاوى جديد
جالي احساس معين جيت اكتب طلع الموضوع دة مش عارفه هوة ايه بالظبط بس ادخلوا وقولولي !!!! Emptyالأحد 22 سبتمبر 2013, 1:59 pm من طرف الاهلى

» صور خطوبه عماد متعب على يارا نعوم)(حصريا على الاهلاوى الاول
جالي احساس معين جيت اكتب طلع الموضوع دة مش عارفه هوة ايه بالظبط بس ادخلوا وقولولي !!!! Emptyالإثنين 25 فبراير 2013, 2:51 pm من طرف التفتيش

» كلمات نابعه من قلب محطم " تستحق القراءه
جالي احساس معين جيت اكتب طلع الموضوع دة مش عارفه هوة ايه بالظبط بس ادخلوا وقولولي !!!! Emptyالخميس 03 يناير 2013, 12:34 pm من طرف eng sakariye

» من افلام جنيفر لوبيز فلم الاجرام والاثارة للكبار فقط مترجم 259 ميجا U Turn دي في دي
جالي احساس معين جيت اكتب طلع الموضوع دة مش عارفه هوة ايه بالظبط بس ادخلوا وقولولي !!!! Emptyالإثنين 29 أكتوبر 2012, 4:45 am من طرف حبه ذبحني

» من افضل لاعب مصري
جالي احساس معين جيت اكتب طلع الموضوع دة مش عارفه هوة ايه بالظبط بس ادخلوا وقولولي !!!! Emptyالجمعة 05 أكتوبر 2012, 3:53 am من طرف bada

» سجل دخولك على المنتدى بصلاه على النبى
جالي احساس معين جيت اكتب طلع الموضوع دة مش عارفه هوة ايه بالظبط بس ادخلوا وقولولي !!!! Emptyالإثنين 10 سبتمبر 2012, 2:55 pm من طرف زملكاوى صميم

» عايز تبعت رساله تهنئه بشهر رمضان ادخل وشوف وال تعجبك اكتبها
جالي احساس معين جيت اكتب طلع الموضوع دة مش عارفه هوة ايه بالظبط بس ادخلوا وقولولي !!!! Emptyالإثنين 10 سبتمبر 2012, 2:52 pm من طرف زملكاوى صميم

» عيد ميلاد الليله مين عيد ميلاد حبيبة قلبي ادخل هني بسرعه ...!!!
جالي احساس معين جيت اكتب طلع الموضوع دة مش عارفه هوة ايه بالظبط بس ادخلوا وقولولي !!!! Emptyالإثنين 10 سبتمبر 2012, 2:46 pm من طرف زملكاوى صميم

» **هنا بيانات كل الاعضاء**اتفضلم عرفم نفسكم **وتعرفم على غيركم **
جالي احساس معين جيت اكتب طلع الموضوع دة مش عارفه هوة ايه بالظبط بس ادخلوا وقولولي !!!! Emptyالإثنين 10 سبتمبر 2012, 2:36 pm من طرف زملكاوى صميم

» شريط شرين الجديد حبيت *كامل (حصريا)
جالي احساس معين جيت اكتب طلع الموضوع دة مش عارفه هوة ايه بالظبط بس ادخلوا وقولولي !!!! Emptyالثلاثاء 04 سبتمبر 2012, 5:11 am من طرف komatso001

» هتضحك غصب عنك
جالي احساس معين جيت اكتب طلع الموضوع دة مش عارفه هوة ايه بالظبط بس ادخلوا وقولولي !!!! Emptyالإثنين 27 أغسطس 2012, 10:49 pm من طرف moro

» بالصور.. تصاميم ملاعب قطر لكأس العالم 2022
جالي احساس معين جيت اكتب طلع الموضوع دة مش عارفه هوة ايه بالظبط بس ادخلوا وقولولي !!!! Emptyالإثنين 27 أغسطس 2012, 10:42 pm من طرف moro

» ايه اكتر موقف محرج اتعرضت ليه؟؟؟؟؟؟؟؟
جالي احساس معين جيت اكتب طلع الموضوع دة مش عارفه هوة ايه بالظبط بس ادخلوا وقولولي !!!! Emptyالإثنين 27 أغسطس 2012, 10:39 pm من طرف moro

» ألبوم منوعات اغانى حزن وجرح اروع الاغانى
جالي احساس معين جيت اكتب طلع الموضوع دة مش عارفه هوة ايه بالظبط بس ادخلوا وقولولي !!!! Emptyالثلاثاء 15 مايو 2012, 4:03 am من طرف a7med_al3aidy

» *ننفرد كعادتنا بالاغنيه التى هزت الوطن العربى *الضمير العربى *حصريا على الاهلاوى
جالي احساس معين جيت اكتب طلع الموضوع دة مش عارفه هوة ايه بالظبط بس ادخلوا وقولولي !!!! Emptyالأربعاء 18 يناير 2012, 8:31 pm من طرف bibayou

» اجازة الربيع في دبي مع مكتب ترحال العربية
جالي احساس معين جيت اكتب طلع الموضوع دة مش عارفه هوة ايه بالظبط بس ادخلوا وقولولي !!!! Emptyالسبت 07 يناير 2012, 11:36 pm من طرف business

» اجازة الربيع في دبي مع مكتب ترحال العربية
جالي احساس معين جيت اكتب طلع الموضوع دة مش عارفه هوة ايه بالظبط بس ادخلوا وقولولي !!!! Emptyالثلاثاء 03 يناير 2012, 6:40 pm من طرف business

» برنامج يحول الكتابه الى صوت رجل أو إمرأة
جالي احساس معين جيت اكتب طلع الموضوع دة مش عارفه هوة ايه بالظبط بس ادخلوا وقولولي !!!! Emptyالخميس 22 ديسمبر 2011, 3:01 pm من طرف مصطفی

» البطاقه العائليه للرسول عليه الصلاة والسلام " ارجو التثبيت للأهمية"
جالي احساس معين جيت اكتب طلع الموضوع دة مش عارفه هوة ايه بالظبط بس ادخلوا وقولولي !!!! Emptyالخميس 22 ديسمبر 2011, 2:43 pm من طرف مصطفی

» جوزية
جالي احساس معين جيت اكتب طلع الموضوع دة مش عارفه هوة ايه بالظبط بس ادخلوا وقولولي !!!! Emptyالثلاثاء 22 نوفمبر 2011, 1:05 am من طرف loveُs angil

5 مشترك

جالي احساس معين جيت اكتب طلع الموضوع دة مش عارفه هوة ايه بالظبط بس ادخلوا وقولولي !!!!

اهلاوية حتي الموت
    اهلاوية حتي الموت
    ** مشرفه فى المنتدى الاهلاوى **

انثى
    العمل/الترفيه : كلية طب
    المزاج : رب معصية اورثت في القلب انكسارا خير من طاعة اورثت في القلب استكبارا .. رحماك ربي انني احبك
    نقاط تميز العضو من خلال تقييم مواضيعه من الاعضاء : 9

جالي احساس معين جيت اكتب طلع الموضوع دة مش عارفه هوة ايه بالظبط بس ادخلوا وقولولي !!!! Empty جالي احساس معين جيت اكتب طلع الموضوع دة مش عارفه هوة ايه بالظبط بس ادخلوا وقولولي !!!!

مُساهمة من طرف اهلاوية حتي الموت الجمعة 14 أغسطس 2009, 2:54 pm

بسم الله الرحمن الرحيم

تعرفوا احيانا كدة الانسان بيبقي ماشي في سكه فيها معاصي

او يمكن مفيهاش معاصي بس خاليه من العباده
    ويكون حاسس بالسعادة
    سعادة مزيفه لو بصلها فعلااا حقيقي هيعرف انه بيكدب علي نفسه
    وفي وسط الاحساس دة تيجي مصيبه كبيره ربنا يبتليه بلااااء كبير يزعل اوي ويبكي بكاااء شديد
    ولكنه لم ينظر الي مابداخل هذا البلاااء من معاني
    هذا البلاء بيخليك تقف عن المعاصي او بمعني اصح تنسي الدنيا وتفتكر حاجة واحدة بس يارب تفضل تنادي ربنا تحس ان قلبك ممكن يخرج من مكانه من كتر الاستغاثه خلاص يارب مش قادر اتحمل الاحساس دة
    شعور بيقتل فيا وبياكل في قلبي نااار بتتولع ومش عاوزة تطفي
    خلاص يارب عظم البلاء وقلت حيلتي ولا ملجأ ولا ملاذ الا اليك
    وتبكي دموووع كتيرررة يارب خدني عندك جمبك بعيد عن الدنيا والبشر
    الناس ظالمين .. قاسيين قلوبهم حجر محدش هيحس بيا محدش هيساعدني غيرك
    تحب ربنا تحبه بجد لان فجأه الغمه بتبدأ تنزاح تدريجي وبتبدأ ترجع لحياتك وتضحك وترجع لحياتك السابقه بكل معاصيك وكل ذنوبك وغفلتك عن ربنا
    ولما ترجع مصيبه تيجي تاني ليك تزعل وتقول ليه يااارب
    ما أنت اللي بتبعد عنه .. مش عارف انه بيحبك عاوزك جمبه دااايما ... عاوز يحميك من شر ذنوبك فكر فيهااا شوية
    هتعرف انك محتاج اعادة نظر للامور .. اوزنها بطريقه مختلفه وفكر شوية انا عايش ليه
    عايش عشان اكل وانام واحب واتجوز واخلف والا انا اتخلقت ليه
    ماتخلقناش عشان كدة ياخونا احنا اتخلقنا لغايه وهدف عظيم وجليل
    بنفضل نعيط علي مشاكل وهيافات الدنيا مش عارفين انها زايله مش عارفين ان لينا رب شايفنا مش عارفين اننا هنتحاسب وهنقف قدامه
    فكروا كدة وتعالوا نفكر لما نقف اداموا هنقولوا ايه
    هنقولوا ايه عن عباداته اللي ضيعناها وفروضنا اللي مأدينهاش ومحارمه اللي انتهكناها
    هنقوول ايه !!!
    اوعي حد يقول وهوة انا بعمل ايه مانا مسلم اهوه وزي الفل وبصلي دة لو كان اساسا بيحافظ علي الصلاه
    مافكرناش في معني ان الصلاة تنهي عن الفحشاء والمنكر تعرفوا ليه بتنهي عن كدة لانك المفروض بتصلي قلبك بيتعلق بالدين وربنا فمش هتشوف غيره لما تيجي تعصي تلاقي الظهر اذن تقوم تصلي تفتكر ربنا وتتوب تيجي تنسي وتعصي تاني العصر يأذن تصليه وتفتكر ان ربنا متطلع عليك وهكذااا ولا احنا مش بيهمنا بنصلي الصلاه في دقيقتين واحنا بنفكر في كل حاجة في الدنيا الا الصلاة
    اوعوا تقولوا احنا عادي احنا مؤمنين وبنصلي وبنصوم
    ماشفتش في عهد الرسول الناس اللي كانوا بيقوموا الليل وبيصلوا سنن الرسول ودايما لسانهم عامر بذكر ربنا والاستغفار ومع ذلك يبكوا بكاااء شديد خوفا من غضب الله
    لااااااا بجد احنا بعاااد اوووووووووووي عشان كدة نستاهل كل حاجة بتجرالنا في الدنيا من احزان ومصايب وهموم
    ومع كل دة تلاقي ربنا رحيم بيك واكنه بيحايلك عشان ترجعله اول ماتحيد عن الطريق يجبلك بلااااء يمكن ماتعرفش معناه كويس بس لو فكرت جواااه كويس
    هتعرف انها رساله من ربناااا فوووق انت ماتخلقتش عشان الدنياااا
    انت ليك رب هيحاسبك قربله هتعرف ساعتها اد ايه انت ضايع وانت بعيد عنه وصدقوني فعلاااا هتذوقوا معني السعاده الحقيقيه بصرف النظر عن اي سعاده ممكن اي حاجة تجلبهالنااا
    دعووووة للقرب من الله ياتري فيه حد حااابب يقرب ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    لو استاجابتوا وعاوزين نقرب انا ناوية اعمل مواضيع لمشروعات ربانيه كنت بدأتها قبل كدة عن عبادات نتفق كلنا ننفذها سوا
    وتعاونوا علي البر والتقوي
    بس مستنيه ارائكم الاول
    حد حاسس انه بعيد عن ربنااا ومحتاجه ولا مش محتااج ؟؟!!

تحياتي
    اسماء التي تحبكم دوماااا في الله
    ياريت تدعووووووووووووووووولي

عدل سابقا من قبل اهلاوية حتي الموت في الجمعة 14 أغسطس 2009, 3:23 pm عدل 1 مرات
    ريهام
    ريهام

انثى
    المزاج : لست وحدى ربى معى دوما
    نقاط تميز العضو من خلال تقييم مواضيعه من الاعضاء : 4

جالي احساس معين جيت اكتب طلع الموضوع دة مش عارفه هوة ايه بالظبط بس ادخلوا وقولولي !!!! Empty رد: جالي احساس معين جيت اكتب طلع الموضوع دة مش عارفه هوة ايه بالظبط بس ادخلوا وقولولي !!!!

مُساهمة من طرف ريهام الجمعة 14 أغسطس 2009, 3:13 pm

انتى احساسك جميل يا سوما ويستحق حبيبتى انك تكتبيه
    وياريت دايما كده متحرميناش اننا نقراه ونشاركك فيه
    وبعدين مين فينا مش محتاج ربنا ومش عاوز يقربله اكتر ويحبه اكتر واكتر
    كلنا بنتمنى ان رربنا يكون معانا فى كل دقيقه وفى كل محنه
    ودايما اقول ربنا بيدينا البتلاء وقت مايحس ان احنا ممكن نبعد عنه
    عشان نرجعله تانى ونقربله
    ودى من رحمة ربنا علينا
    كل الناس بتشوف المصايب على انها غضب من ربنا عليها
    ومش بتشوف انها حب من ربنا ودعوة للقرب منه
    اسماء حبيبتىانا معاكى وشوفى انتى ايه مشاريعك زى مابتقولى وابدأى وانا اول واحده بقولك انا اهو معاكى حبيبتى
    ومستنيه افكارك الجميله
    وعندنا اجمل فرصه هى رمضان
    ربنا يبلغنا رمضان ويغفرلنا ويتوب علينا
    امين يارب العالمين
    وطبعا يا حخبيبتى بدعيلك زى كل اخواتى الى هنا وبدعيلهم
    وربنا يبارك فيكى يا سوما
    وتسلم ايدك وقلبك وقلمك يا حبيبتى
    nana.m
    nana.m
    اهلاوى صميم
    اهلاوى صميم

انثى
    المزاج : يارب وعدتني وانت أصدق من وعد بأن بعد العسر يسرا...يارب انتظر يسرك
    نقاط تميز العضو من خلال تقييم مواضيعه من الاعضاء : 4

جالي احساس معين جيت اكتب طلع الموضوع دة مش عارفه هوة ايه بالظبط بس ادخلوا وقولولي !!!! Empty رد: جالي احساس معين جيت اكتب طلع الموضوع دة مش عارفه هوة ايه بالظبط بس ادخلوا وقولولي !!!!

مُساهمة من طرف nana.m الجمعة 14 أغسطس 2009, 3:37 pm

طبعامش هاكتب على احساسك لأن انتي أول وحدة شفتهافي المنتدى وأول ماشفتك حبيتك في الله من غير ماعرف عنك حاجة حسيت ليك قبول ربنا حاطه فيك
    أكترلحظة الواحدبيحس فيهابالسعادة وقت مايكون قريب من ربنا...وربنا هو اللي لما بنخاف منه بنهرب ليه....مهمابعدنا بنبقى عارفين ان احنا لازم هنرجع لربنا تاني....ولما بتحصلنا حاجات وحشة بنبقى عارفين ان احنا غلطنا وان ربنا بيحبنا وعايز يكفر ذنوبنا
    بنضايق كتير وبنزعل على حاجات كتير زي مانتي قولتي يمكن تافهه..وبنقول ان احنامحرومين من السعادة....مع ان نعمةالإسلام دي ربناماعطهاش لكل حد يعني المفروض نشكره عليها كل لحظة
    وربنا عشان عارف الضعف اللي فينا عطالنا أوقات مميزة زي رمضان عشان نحس فعلا ان الإيمان والروحانيات دي أكتر حاجة تسعدنا
    ومواضيعك ومشروعاتك انا وحدة مستنياهم....ربنا ياحبيبتي يسعد قلبك ويرضى عنك دنيا وآخرة
    اهلاوية حتي الموت
    اهلاوية حتي الموت

انثى
    المزاج : رب معصية اورثت في القلب انكسارا خير من طاعة اورثت في القلب استكبارا .. رحماك ربي انني احبك

مُساهمة من طرف اهلاوية حتي الموت الجمعة 14 أغسطس 2009, 4:23 pm

حقيقي مفيش اجمل من ردودكم اسعدتني للغايه
    انتم الاروع
    لي عودة نوووووووووووووووورتوا
    اهلاوية حتي الموت
    اهلاوية حتي الموت

انثى

مُساهمة من طرف اهلاوية حتي الموت الجمعة 21 أغسطس 2009, 8:59 am

ريهام كتب:انتى احساسك جميل يا سوما ويستحق حبيبتى انك تكتبيه
    وياريت دايما كده متحرميناش اننا نقراه ونشاركك فيه
    وبعدين مين فينا مش محتاج ربنا ومش عاوز يقربله اكتر ويحبه اكتر واكتر
    كلنا بنتمنى ان رربنا يكون معانا فى كل دقيقه وفى كل محنه
    ودايما اقول ربنا بيدينا البتلاء وقت مايحس ان احنا ممكن نبعد عنه
    عشان نرجعله تانى ونقربله
    ودى من رحمة ربنا علينا
    كل الناس بتشوف المصايب على انها غضب من ربنا عليها
    ومش بتشوف انها حب من ربنا ودعوة للقرب منه
    اسماء حبيبتىانا معاكى وشوفى انتى ايه مشاريعك زى مابتقولى وابدأى وانا اول واحده بقولك انا اهو معاكى حبيبتى
    ومستنيه افكارك الجميله
    وعندنا اجمل فرصه هى رمضان
    ربنا يبلغنا رمضان ويغفرلنا ويتوب علينا
    امين يارب العالمين
    وطبعا يا حخبيبتى بدعيلك زى كل اخواتى الى هنا وبدعيلهم
    وربنا يبارك فيكى يا سوما
    وتسلم ايدك وقلبك وقلمك يا حبيبتى

ع فكرة ياريهام انتي اللي احساسك اجمل
    ومشاعرك جميله عشان بتتأثري بالكلام دة
    وانا اسفه يعني لسه ماعملتش حاجة تذكر في المشاريع دي
    ظروفي يعني كانت جامدة اليومين اللي فاتوا
    بس فيه موضوع بيلح عليا اعمله قريب بس يعني حاليا مرهقه ومش قادرة اكتب برد بالعافيه بصراحه ردك يجبرني ارد
    يارب نتجمع بالخير ديماااااا ويارب فعلا نقدر نعمل حاجة بتجمعنا
    ع فكرة ياجماعه انا اول حد بخاظب بيه التوبيك هوة نفسي وتقريبا كل توبيكاتي كدة
    لحسن حد يضايق من حدة الاسلوب ببعض النقاط بس حقيقي ببقي بكلم نفسي وبزعق براحتي بقي ههههههههه

نورتي ياريهام بجد
    ومستنيه تفاعل باقي المنتدي ولي عودة لنانا
    nody
    nody
    اهلاوى صميم
    اهلاوى صميم

انثى
    العمل/الترفيه : مهندسه هـ هـ صغننه
    المزاج : رومااااااانسيه
    نقاط تميز العضو من خلال تقييم مواضيعه من الاعضاء : 1

مُساهمة من طرف nody الجمعة 21 أغسطس 2009, 9:15 am

احساس راااااااااااااااااااااااااااااااااائع يااسماء والله ويستحق انك تكتبيه وتعبري عنه
    معاكي حق مين فينا مش محتاج ربنا ومحتاج رحمته مين محدش طبعا
    احنا بجد لما بنعصيه بنبقى في غفله كبيرررررررررره اوي وننسى انه رحمنا وانعم علينا بنعم كتير
    عارفه ايه هي اكبر نعمه ربنا منعم علينا بيها الاسلام ايوه الاسلام احنا المفروض نحمد ربنا ليل ونهار
    لانه خلقنا مسلمين اتولدنا لاقينا بابا وماما مسلمين وانا اكيد هبقى زيهم دي بجد نعمه كبيره اوي متعبناش عشان نبقى مسلمين الحمد لله يارب على هذه النعمه العظيمه وعارفه ربنا لما بيحب عبده بيبتليه عشان يشوفه هيشكره ولا لاوهيتوب ويسيب المعاصي ولا لا بيديلو فرص كتير اوي عشان نرجعله ويخفف عننا الذنوب ويغفرها
    بجد احنا مقصرين اوي في حقك ياالله سامحنا يارب واغفرلنا نحن عبادك الضعفاء وانت القوي العزيز ارحمنا برحمتك يااااااااااااااااااااااااااااارب بس المهم اننا لما ربنا يبتلينا اننا منياسش من رحمته ابدا واننا نرجعله ونقربله
    وننسى المعاصي شويه يااااااااااااااااااااااااااااااارب اهدينا اجمعين
    بس بجد الاحساس جميييييييييييييييييل اوي يااسماء وخليتيني اخرج الي جوايا لاني نفسي ابقى اقرب لربنا
    وان ربنا يحبني ويبتليني اكتر واكتر عشان يغفرلي ذنوبي ميرسي اوي ياحبيبه قلبي اسماء وبالتوفيق دائما
    اهلاوية حتي الموت
    اهلاوية حتي الموت

انثى

مُساهمة من طرف اهلاوية حتي الموت الجمعة 21 أغسطس 2009, 2:59 pm

nana.m كتب:طبعامش هاكتب على احساسك لأن انتي أول وحدة شفتهافي المنتدى وأول ماشفتك حبيتك في الله من غير ماعرف عنك حاجة حسيت ليك قبول ربنا حاطه فيك
    أكترلحظة الواحدبيحس فيهابالسعادة وقت مايكون قريب من ربنا...وربنا هو اللي لما بنخاف منه بنهرب ليه....مهمابعدنا بنبقى عارفين ان احنا لازم هنرجع لربنا تاني....ولما بتحصلنا حاجات وحشة بنبقى عارفين ان احنا غلطنا وان ربنا بيحبنا وعايز يكفر ذنوبنا
    بنضايق كتير وبنزعل على حاجات كتير زي مانتي قولتي يمكن تافهه..وبنقول ان احنامحرومين من السعادة....مع ان نعمةالإسلام دي ربناماعطهاش لكل حد يعني المفروض نشكره عليها كل لحظة
    وربنا عشان عارف الضعف اللي فينا عطالنا أوقات مميزة زي رمضان عشان نحس فعلا ان الإيمان والروحانيات دي أكتر حاجة تسعدنا
    ومواضيعك ومشروعاتك انا وحدة مستنياهم....ربنا ياحبيبتي يسعد قلبك ويرضى عنك دنيا وآخرة

انا مش عارفه اقولك ايه يا نانا
    ربنا يخليكي ع احساسك الجميل دة والله انا ببقي سعيدة اوي لما احس ان حد بيحبني في الله بالسرعه دي
    ويمكن دة اللي بيخليني بحب الناس بسرعه
    سامعه يابوسي هههههههه
    جزاكي الله خيرا نانااا ويارب يقدرنا ونعمل حاجة ويارب اتشجع وانزل موضوع انهاردة
    بس ادعيلي ايوة والله دعوتك الاخيرة دي اسعدتني اوي
    نورتي الموضوع
    اهلاوية حتي الموت
    اهلاوية حتي الموت

انثى

مُساهمة من طرف اهلاوية حتي الموت السبت 22 أغسطس 2009, 11:59 pm

nody كتب:احساس راااااااااااااااااااااااااااااااااائع يااسماء والله ويستحق انك تكتبيه وتعبري عنه
    معاكي حق مين فينا مش محتاج ربنا ومحتاج رحمته مين محدش طبعا
    احنا بجد لما بنعصيه بنبقى في غفله كبيرررررررررره اوي وننسى انه رحمنا وانعم علينا بنعم كتير
    عارفه ايه هي اكبر نعمه ربنا منعم علينا بيها الاسلام ايوه الاسلام احنا المفروض نحمد ربنا ليل ونهار
    لانه خلقنا مسلمين اتولدنا لاقينا بابا وماما مسلمين وانا اكيد هبقى زيهم دي بجد نعمه كبيره اوي متعبناش عشان نبقى مسلمين الحمد لله يارب على هذه النعمه العظيمه وعارفه ربنا لما بيحب عبده بيبتليه عشان يشوفه هيشكره ولا لاوهيتوب ويسيب المعاصي ولا لا بيديلو فرص كتير اوي عشان نرجعله ويخفف عننا الذنوب ويغفرها
    بجد احنا مقصرين اوي في حقك ياالله سامحنا يارب واغفرلنا نحن عبادك الضعفاء وانت القوي العزيز ارحمنا برحمتك يااااااااااااااااااااااااااااارب بس المهم اننا لما ربنا يبتلينا اننا منياسش من رحمته ابدا واننا نرجعله ونقربله
    وننسى المعاصي شويه يااااااااااااااااااااااااااااااارب اهدينا اجمعين
    بس بجد الاحساس جميييييييييييييييييل اوي يااسماء وخليتيني اخرج الي جوايا لاني نفسي ابقى اقرب لربنا
    وان ربنا يحبني ويبتليني اكتر واكتر عشان يغفرلي ذنوبي ميرسي اوي ياحبيبه قلبي اسماء وبالتوفيق دائما

اجمل حاجة في وجودي هنا معاكم
    اني بحس انكم ناس حساسه اوي
    وقلوبكم صافيه اوي وبتحب الايمان اوووي
    واجمل شيء يعجبني في اي انسان اني احس انه نفسه يتغير او بيلوم نفسه وحاسس انه مخطيء في حق ربنا
    كلنا طبعا مخطئين بس الاجمل انك تكون حاسس بتأنيب لضميرك
    ونفسك تقرب للطريق الصح
    ربنا يارب يعينك ياندا ويقربك منه ويهدينا جميعاااا للصح
    وزي ماقلتي
    فعلا الحمد لله ع نعمة الاسلام وكفي بها نعمه
    شكرا لاحساسك الجميل واتمني تستمري معاياا
    ماجى
    ماجى

انثى
    العمل/الترفيه : طالبة
    المزاج : بحب الحياة
    نقاط تميز العضو من خلال تقييم مواضيعه من الاعضاء : 3

مُساهمة من طرف ماجى الجمعة 28 أغسطس 2009, 12:48 am

جزاك الله خيرا
    مرسية اوى بجد على التوبيك الجميل دا
    وكل كلمة فى صح فعلا
    ربنا يهدى الجميع يا رب
    يااااااااااااااااااااااا رب
    اهلاوية حتي الموت
    اهلاوية حتي الموت

انثى

مُساهمة من طرف اهلاوية حتي الموت الخميس 10 سبتمبر 2009, 2:01 am

نورتي يا شهلا ازيك عامله ايه وحشتني البنوته الرقيقه
    وسوري النت كان فاصل عندي
    جزانا واياكي ياااااااااارب كل خير

الوقت/التاريخ الآن هو الأحد 28 أبريل 2024, 12:37 am