المنتدى الاهلا وى الاول

(ايها الزائر )(رساله هامه اليك )(ادخل وشارك بعضويه معنا فى الاهلاوى)

(مميزات العضويه كثيره جدا)(ستشاهد اشياء لن تشاهدها وانت زائر)

(اضغط على تسجيل وسجل عضويتك معنا )(وان كنت عضو اضغط على دخول فورا؟)

احنا فى انتظاركم (يلا بسرعه

انضم إلى المنتدى ، فالأمر سريع وسهل

المنتدى الاهلا وى الاول

(ايها الزائر )(رساله هامه اليك )(ادخل وشارك بعضويه معنا فى الاهلاوى)

(مميزات العضويه كثيره جدا)(ستشاهد اشياء لن تشاهدها وانت زائر)

(اضغط على تسجيل وسجل عضويتك معنا )(وان كنت عضو اضغط على دخول فورا؟)

احنا فى انتظاركم (يلا بسرعه

المنتدى الاهلا وى الاول

هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.
المنتدى الاهلا وى الاول

عيش الكوره شجع الاهلي

انتم الان فى قلب القلعه الحمراء

المنتدى الاهلاوى الاول
www.ahly100.tk



المتواجدون الآن ؟

ككل هناك 1 عُضو حالياً في هذا المنتدى :: 0 عضو مُسجل, 0 عُضو مُختفي و 1 زائر :: 1 روبوت الفهرسة في محركات البحث

لا أحد


أكبر عدد للأعضاء المتواجدين في هذا المنتدى في نفس الوقت كان 766 بتاريخ الأربعاء 05 مايو 2021, 9:27 am

المواضيع الأخيرة

» الاهلي يقدر..كيان الأبطال لايموت
الجرح على قد مابيعلم بيموت حاجات كتير حلوة Emptyالإثنين 25 سبتمبر 2017, 7:56 am من طرف الاهلى

» العاب روحانيه ادخل مش هتندم
الجرح على قد مابيعلم بيموت حاجات كتير حلوة Emptyالأربعاء 28 مايو 2014, 12:39 am من طرف mays

» لعبه ايه امنيتك
الجرح على قد مابيعلم بيموت حاجات كتير حلوة Emptyالسبت 03 مايو 2014, 12:06 am من طرف mays

» انا عضوه جديده
الجرح على قد مابيعلم بيموت حاجات كتير حلوة Emptyالسبت 03 مايو 2014, 12:02 am من طرف mays

» لعبة الاوامر
الجرح على قد مابيعلم بيموت حاجات كتير حلوة Emptyالثلاثاء 29 أبريل 2014, 5:54 pm من طرف mays

» والله دي لعبه هتجنني
الجرح على قد مابيعلم بيموت حاجات كتير حلوة Emptyالثلاثاء 29 أبريل 2014, 5:47 pm من طرف mays

» قصة لمن يريد التزوج
الجرح على قد مابيعلم بيموت حاجات كتير حلوة Emptyالثلاثاء 29 أبريل 2014, 5:32 pm من طرف mays

» اختبر شخصيتك ادخلوو لايفوتكم
الجرح على قد مابيعلم بيموت حاجات كتير حلوة Emptyالثلاثاء 29 أبريل 2014, 5:29 pm من طرف mays

» الجائزة 1000 جنية يلا مستنين اية
الجرح على قد مابيعلم بيموت حاجات كتير حلوة Emptyالثلاثاء 29 أبريل 2014, 5:25 pm من طرف mays

» اكلات خفيفة وسريعة التحضير
الجرح على قد مابيعلم بيموت حاجات كتير حلوة Emptyالثلاثاء 29 أبريل 2014, 5:22 pm من طرف mays

» تعارف عضو زملكاوى جديد
الجرح على قد مابيعلم بيموت حاجات كتير حلوة Emptyالأحد 22 سبتمبر 2013, 1:59 pm من طرف الاهلى

» صور خطوبه عماد متعب على يارا نعوم)(حصريا على الاهلاوى الاول
الجرح على قد مابيعلم بيموت حاجات كتير حلوة Emptyالإثنين 25 فبراير 2013, 2:51 pm من طرف التفتيش

» كلمات نابعه من قلب محطم " تستحق القراءه
الجرح على قد مابيعلم بيموت حاجات كتير حلوة Emptyالخميس 03 يناير 2013, 12:34 pm من طرف eng sakariye

» من افلام جنيفر لوبيز فلم الاجرام والاثارة للكبار فقط مترجم 259 ميجا U Turn دي في دي
الجرح على قد مابيعلم بيموت حاجات كتير حلوة Emptyالإثنين 29 أكتوبر 2012, 4:45 am من طرف حبه ذبحني

» من افضل لاعب مصري
الجرح على قد مابيعلم بيموت حاجات كتير حلوة Emptyالجمعة 05 أكتوبر 2012, 3:53 am من طرف bada

» سجل دخولك على المنتدى بصلاه على النبى
الجرح على قد مابيعلم بيموت حاجات كتير حلوة Emptyالإثنين 10 سبتمبر 2012, 2:55 pm من طرف زملكاوى صميم

» عايز تبعت رساله تهنئه بشهر رمضان ادخل وشوف وال تعجبك اكتبها
الجرح على قد مابيعلم بيموت حاجات كتير حلوة Emptyالإثنين 10 سبتمبر 2012, 2:52 pm من طرف زملكاوى صميم

» عيد ميلاد الليله مين عيد ميلاد حبيبة قلبي ادخل هني بسرعه ...!!!
الجرح على قد مابيعلم بيموت حاجات كتير حلوة Emptyالإثنين 10 سبتمبر 2012, 2:46 pm من طرف زملكاوى صميم

» **هنا بيانات كل الاعضاء**اتفضلم عرفم نفسكم **وتعرفم على غيركم **
الجرح على قد مابيعلم بيموت حاجات كتير حلوة Emptyالإثنين 10 سبتمبر 2012, 2:36 pm من طرف زملكاوى صميم

» شريط شرين الجديد حبيت *كامل (حصريا)
الجرح على قد مابيعلم بيموت حاجات كتير حلوة Emptyالثلاثاء 04 سبتمبر 2012, 5:11 am من طرف komatso001

» هتضحك غصب عنك
الجرح على قد مابيعلم بيموت حاجات كتير حلوة Emptyالإثنين 27 أغسطس 2012, 10:49 pm من طرف moro

» بالصور.. تصاميم ملاعب قطر لكأس العالم 2022
الجرح على قد مابيعلم بيموت حاجات كتير حلوة Emptyالإثنين 27 أغسطس 2012, 10:42 pm من طرف moro

» ايه اكتر موقف محرج اتعرضت ليه؟؟؟؟؟؟؟؟
الجرح على قد مابيعلم بيموت حاجات كتير حلوة Emptyالإثنين 27 أغسطس 2012, 10:39 pm من طرف moro

» ألبوم منوعات اغانى حزن وجرح اروع الاغانى
الجرح على قد مابيعلم بيموت حاجات كتير حلوة Emptyالثلاثاء 15 مايو 2012, 4:03 am من طرف a7med_al3aidy

» *ننفرد كعادتنا بالاغنيه التى هزت الوطن العربى *الضمير العربى *حصريا على الاهلاوى
الجرح على قد مابيعلم بيموت حاجات كتير حلوة Emptyالأربعاء 18 يناير 2012, 8:31 pm من طرف bibayou

» اجازة الربيع في دبي مع مكتب ترحال العربية
الجرح على قد مابيعلم بيموت حاجات كتير حلوة Emptyالسبت 07 يناير 2012, 11:36 pm من طرف business

» اجازة الربيع في دبي مع مكتب ترحال العربية
الجرح على قد مابيعلم بيموت حاجات كتير حلوة Emptyالثلاثاء 03 يناير 2012, 6:40 pm من طرف business

» برنامج يحول الكتابه الى صوت رجل أو إمرأة
الجرح على قد مابيعلم بيموت حاجات كتير حلوة Emptyالخميس 22 ديسمبر 2011, 3:01 pm من طرف مصطفی

» البطاقه العائليه للرسول عليه الصلاة والسلام " ارجو التثبيت للأهمية"
الجرح على قد مابيعلم بيموت حاجات كتير حلوة Emptyالخميس 22 ديسمبر 2011, 2:43 pm من طرف مصطفی

» جوزية
الجرح على قد مابيعلم بيموت حاجات كتير حلوة Emptyالثلاثاء 22 نوفمبر 2011, 1:05 am من طرف loveُs angil


2 مشترك

الجرح على قد مابيعلم بيموت حاجات كتير حلوة

Abeer
Abeer
مديره المنتدى الاهلاوى الاول
مديره المنتدى الاهلاوى الاول


انثى
عدد الرسائل : 14654
نقاط : 23335
نقاط تميز العضو من خلال تقييم مواضيعه من الاعضاء : 21
تاريخ التسجيل : 01/01/2008

default الجرح على قد مابيعلم بيموت حاجات كتير حلوة

مُساهمة من طرف Abeer الثلاثاء 02 فبراير 2010, 2:03 pm





الحكاية بتبتدي من زمااااان قوووي كانوا اتنين اصحاب واصحاب بجد كمان
فضلوا مع بعض سنين كتيير اعدادي ثانوي وكلية كانوا حتى نفس الكلية بس كل واحد قسم
اتخرجوا سوا واتعينوا سوا في نفس المدرسة سوا هما الاتنين
كانوا جمال قوووي ومن كتر ماحبوا بعض علموا طلابهم كمان معنى الصداقة الصح
اكرم ومنير بجد كانوا معنى للصداقة الصدوقة
كل واحد فيهم كان بيحاول يشق طريقه ويظهر احسن ماعنده
لسة شباب متخرجين جديد وعايزين يثبتوا نفسهم وكانوا ماشاء الله عليهم بينضرب بيهم المثل في كل شئ

ابتدى كل واحد يدي دروس في مادته واللي هو بيحبها جداااا وكل الطلاب ابتدت تحبهم
وتحب الدراسة بسببهم عملوا جو حلوو قووي في المدرسة كلها
وفي يوم من الايام ولان اكرم كان شاطر جدااا في الشرح بتاعه ابتدى يدي دروس لمراحل اكبر
بس كان يعني مش طلاب كتير لان البلد كانت صغيرة
وادى اكرم درس لبنت وولد والبنت دي كانت جميلة جداااا
لدرجة ان اكرم اعجب بيها وكلمها وانه ناوي يخطبها وكدة والبنت بينتله انها موافقة وانها كمان معجبه بيه
من فرحته طبعا راح لصاحب عمره منير يحكيله واكتشف ان صاحبه
يعرف اخوها وقاله انه ممكن يكلمه عشان خاطر يسهل الموضوع على اكرم
وراح منير لاخو البنت وهو لسة في البداية شاف البنت دي فاعجب بيها هو كمان
عارفين منير عمل اية...

للاسف خان كل اللي بينه وبين اكرم وكلم اخو البنت انه عايز يتقدم لاخته
وكلم اخته وقالها انه معجب بيها جداا ولانه اغنى من اكرم بكتيير قعد يعملها البحر طحينه
ويرسملها حاجات كتيييير وبصراحة البنت ماخدتش في ايده غلوة وافقت علطووول
وبعتت لاكرم وزي مابيقولوا نفض لنفسك
واكتشف اكرم الموضوع وان صاحب عمره عمل حركة زي دي
وباعه عشان خاطر بنت

لو حد فيكم مكان اكرم هيعمل اية ؟؟
ولو في يوم لقيت نفسك مكان منير ياترى هتعمل اية وهيكون احساسك اية؟؟
ياترى هتقدر تعيش وانت عارف انك طلعت ندل وجبان؟؟
وياترى لو انتي في يوم لقيتي نفسك مكان البنت دي هتعملي اية؟؟ وهتقبلي تكوني السبب انك تفرقي بين اتنين اصحاب؟؟


عارفين حصل اية
اكملكم باقي الحكاية


اكرم من غير كلمة عتاب واحدة بعد عن صاحبه نهائيا واكتفى بنظرة الناس لية وسابه لضميره
وحب تاني واتجوز وربنا رزقه الحمد لله بالخلفة اللي يارب تكون صالحة واكرمه عشان مظلمش حد



والبنت حصلت حاجة وكانت متوقعة يعني (اللي يبيع حدحبه عشان حاجة رخيصة اكيد هيبع التاني عشان حاجة ارخص) البنت دي
اتقدملها حد تاني احسن من منير واغنى منه ووافقت عليه واتجوزته متهيئلي دا كان شئ طبيعي


منير بئى وبعد مالقى نفسه خسر كل حاجة مرة واحدة خسر صاحبه وخسر حتى البنت الي باع صاحبه عشانها
ادمر نفساويا جداااا وجاتله زي حالة اكتئاب مستمر واتحول لخيال عايش
لا بئى منير اللي الطلاب حبته واهمل في نفسه جدااا وفي عمله وحتى فقد حب الناس ليه واحترامهم حتى الي ميعرفش الموضوع
من منظره بئى يبصله نظرة شفقة ويبعد عنه


بس اقولكم على حاجة
اكرم اتجرح قوووي واكيد الجرح علمه حاجات كتيير اولها انه ميثقش الثقة العمياء دي في اي حد
بس للاسف اكرم اتكسر برضه جواه حاجات جميلة قووي عارفين زي اية
انه كان بيعلم الطلاب لهدف انه ينشر العلم الي اتعلمه دلوقتي اتحول لانسان مش همه غير الفلوس
عشان متكونش في يوم من الايام سبب ان حد يبيعه تاني
ومنير زي مانتوا شايفين مبقتش فارقة معاه جت زي ماراحت ماهو هو اللي ابتدى
والظالم دايما خسرااان

بجد الجرح ممكن يعلمنا حاجات كتييير قوووي نستفيد بيها في حياتنا بس للاسف
التعليم ده بيكون تمنه غاالي قوووي انه بيكسر جوانا حاجات اجمل بكتير
وبجد صعب قووووي انك تعرف ترجع حاجة من اللي ضاعت

لو في حياتك حد قلبه ابيض وبيحبك بجد متحاولش تكسره او تجرحه عشان ميتعكرش

وعلى رأي المثل ... لو القلوب اتبقعت ولا مية نار تنضفها
golden heart
golden heart
اهلاوى صميم
اهلاوى صميم


انثى
عدد الرسائل : 2422
العمر : 34
المزاج : ياااااااااارب
نقاط : 14250
نقاط تميز العضو من خلال تقييم مواضيعه من الاعضاء : 8
تاريخ التسجيل : 08/04/2009

default رد: الجرح على قد مابيعلم بيموت حاجات كتير حلوة

مُساهمة من طرف golden heart الأحد 07 فبراير 2010, 2:16 am

القصة ف بدايتها جميلة جدا
وجسدت معنى الصداقة
بس اكتشفت ف الاخر انها ماكنتش صداقة حقيقية
معقول كل حاجة حلوة ف حياتنا تنتنهي النهاية دي
ع فكرة نهاية حزينة جدا
وشكرا عبير ع التوبيك

    الوقت/التاريخ الآن هو الأربعاء 29 يونيو 2022, 6:45 pm